  • Data: 2012-02-28 20:35:38
    Temat: Re: Warunki przyłączenia prądu - górą czy dołem ?
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Aleksander wrote:

    > Ale to nie chodzi o dziadowanie :).
    >
    > Poza tym nie wiem czemu kawałek kabla rzucony w ziemię ma
    > być porządną instalacją.
    >
    > Jak dla mnie jedynym plusem (dużym plusem) kabla w ziemi
    > jest estetyka tego rozwiązania. (jak wspominałem, nie mam
    > żadnych drzew między słupami a planowanym domkiem, które
    > mogłby by coś narozrabiać, kable są izolowane).
    >
    > A jak za 50 lat coś się zacznie z kablem dziać :P ? Pewnie nic,
    > ale ja wiem, jakaś pijana nornica nadgryzie izolację :P ? Albo co ;)
    >
    > Tak się waham ;) więc poprosiłem o argumenty za i przeciw.

    argumenty powiadasz,
    kabel w ziemi jest ściśle związany z gruntem - wiszący się "dynda" i
    czasem się wydynda ( zwłaszcza AL)
    przy kablu w ziemi szafkę rozliczeniową masz w lini płotu czyli nikt
    się ci nie szfenda po posesji do licznika
    kabel zalicznikowy mozesz położyć jaki chcesz i którędy chcesz ( nawet
    w trakcie użytkowania możesz coś zmienić)
    przy wisielcu, instalację do licznika ( od wieszaka do rozdzielnicy
    pomiarowej) masz w rurkach PCV na wierzchu ściany ( wygląd bezbłędny)
    no i sam wisielec grubości niemal ręki nie jest zbyt piękny
    pewnie jeszcze coś by się znalazło ale nie chce mi się wymyślać

    jeffrey