  • 1. Data: 2012-02-23 13:39:05
    Temat: Warunki przyłączenia prądu - górą czy dołem ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej,

    Wróciłem właśnie z zakładu enegetycznego.

    Miałem do wyboru - dostarczyć prąd do domku "napowietrznie",
    bądź "ziemią". (Do domku, którego oczywiście jeszcze nie ma)
    Ponoć kablem w ziemi wychodzi drożej, bo zakład stawia
    skrzynkę w granicy działki - a od skrzynki trzeba dociągnąć
    prąd do domku na swój koszt. Ponoć nie ma reguły i część
    osób wybiera górą, część dołem.

    A jak u Was jest prąd podłączony i dlaczego ?
    (o ile mieliście wybór) ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2012-02-23 13:50:39
    Temat: Re: Warunki przyłączenia prądu - górą czy dołem ?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 23 Feb 2012 14:39:05 +0100 osobnik zwany Aleksander
    wystukał:

> [...]
    > reguły i część osób wybiera górą, część dołem.
    >
    > A jak u Was jest prąd podłączony i dlaczego ? (o ile mieliście wybór) ?

    jak masz wybór to kładź pod ziemią. Po co Ci dyndające przewody?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2012-02-23 14:33:25
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2012-02-23 14:39, Aleksander pisze:
    > Hej,
    >

    > A jak u Was jest prąd podłączony i dlaczego ?
    > (o ile mieliście wybór) ?

    Dołem, choć drożej. Bo mi śnieg nie będzie wisiał na drutach, nic ich
    nie zerwie (u rodziców dwa razy się zdarzyło) i nie będą syfieć
    połączenia na dachu, gdzie nie ma dostępu.
    A z tym "dołem drożej" to nie do końca tak jest. Jak sam sobie kabel
    kupisz i rzucisz 80 cm pod ziemią to może być taniej niż powietrzem. Bo
    wyobraź sobie podłączenie np. 50 metrów - dołem się narobisz i kabel
    kosztuje, ale górą zakład energetyczny postawi Ci słup (ich słup na
    twojej działce) i też zapłacisz kupę kasy.

  • 4. Data: 2012-02-23 14:38:41
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "masti" wrote in message news:ji5g7f$b23$5@inews.gazeta.pl...

    > jak masz wybór to kładź pod ziemią. Po co Ci dyndające przewody?

    No nie da się ukryć że pod względem estetyki ziemią jest zgrabniej.

    Dla uściślenia - przewody napowietrzne są obecnie już wymienione
    na takie izolowane - więc do domu dochodzi jeden gruby przewód
    (4 skręcone ze sobą przewody izolowane)
    Żadnych drzew wysokich nie ma - słup stoi tuż przy ogrodzeniu - samego
    przyłącza max 8 metrów.

    Jak miałbym się czepiać skrzynki elektrycznej w płocie i przyłącza
    ziemią, to:

    - ktoś wspominał, że jest w ten sposób łatwy dostęp dla każdego
    kto chce nas pozbawić prądu - np. wykręcić / wyłączyć korki, poczekać
    aż czujki czy inne elemety systemu alarmowego padną i ....
    Może trochę naciągane, ale taki argument się przewinął przez grupę.

    - obecnie mam lichą siatkę - nie bardzo miałbym jak ładnie wkomponować
    skrzynkę elektryczną w istniejące ogrodzenie.

    - przyłącze po ziemi może kolidować z innymi (gaz, woda, kanalizacja,
    GWC...) bądź nieco utrudniać późniejszcze prace ziemne.

    Plus, to na pewno, że taki domek _dużo_ ładniej wyglada, jak prąd
    idzie ziemią.

    No zobaczymy... jeszcze mam czas jakby co na wybór.

  • 5. Data: 2012-02-23 14:53:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 23 Feb 2012 15:38:41 +0100 osobnik zwany Aleksander
    wystukał:

> [...]
    > czy inne elemety systemu alarmowego padną i .... Może trochę naciągane,
    > ale taki argument się przewinął przez grupę.

    skrzynka jest zamknięta. Oczywiście, że włamać się mozna, ale alarm jak
    mu zacznie brakować ppradu powinien załączyć sabotaż.
    A na słupie też mozna odłączyć.

    Do tego do odczytu licznika można dokonać bez włażenia do domu.
    Niby niedługo ma być zdalnie ale to pewnie jeszcze trochę potrwa.

  • 6. Data: 2012-02-23 17:43:10
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
    > skrzynkę w granicy działki - a od skrzynki trzeba dociągnąć
    > prąd do domku na swój koszt. Ponoć nie ma reguły i część

    Miałem wybór i zdecydowałem, że będzie kabel w ziemi. Sądzę, że tak będzie
    estetyczniej i co ważne, bezpieczniej. Może faktycznie drożej, ale to dla
    mnie ma drugorzędne znaczenie przy tych dwóch poprzednich czynnikach.

    Faktycznie jednak ludzie często wybierają linię napowietrzną.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 7. Data: 2012-02-23 18:47:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    hk wrote:

> [...]
    > kabel kosztuje, ale górą zakład energetyczny postawi Ci słup (ich
    > słup na twojej działce) i też zapłacisz kupę kasy.

    hm...

    mnie podłączenie napowietrzne wyszło sporo taniej, bo musiałem sobie tylko
    powiesić skrznke na ścianie domu a zakład w ramach opłaty przyłączeniowej
    zamontował na ścieni rurki zamontował hak i powiesił oraz podłączył kabel od
    słupa przy drodze.

  • 8. Data: 2012-02-23 18:55:33
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >zamontował na ścieni rurki zamontował hak i powiesił oraz podłączył kabel

    A ile masz metrów od granicy działki do ściany?
    Bo mi w ramach opłaty przyłączeniowej nie musiałem żadnej skrzynki
    wieszać(oprócz rozdzielni oczywiście ale rozdzielnie pewnie i Ty musiałeś
    robić)
    u m nie zakład w granicy działki zamontował skrzynkę z licznikiem i
    zabezpieczeniami przed i za licznikowymi a ja musiałem tylko kupić ok 15 m
    kabla i zakopać(ale kopania to tylko 8 metrów bo resztę kabla idzie przez
    garaż do rozdzielni.
    Całkowity koszt oprócz opłaty przyłączeniowej to u mnie koszt kabla i dwie
    godziny kopania chyba

  • 9. Data: 2012-02-23 18:59:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > idzie przez garaż do rozdzielni.
    > Całkowity koszt oprócz opłaty przyłączeniowej to u mnie koszt kabla i

    i tak sobie ten kabel nielegalnie wkopałeś w ziemie bez dokonania uzgodnien
    i papierkologii?

  • 10. Data: 2012-02-23 20:11:48
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    >i tak sobie ten kabel nielegalnie wkopałeś w ziemie bez dokonania uzgodnien
    >i papierkologii?

    O jakich uzgodnieniach i papierologi mówisz?
    Złożyłem wniosek o przyłącze, zapłaciłem cos ok 2 tys. zł i ZE zamontował mi
    skrzynkę z licznikiem i zabezpieczeniami w granicy mojej działki od trafo
    do mojej skrzynki ciągnęli kabel ponad 100 metrów w tym przekop pod drogą).
    Podpisałem umowę, dostałem klucze od skrzynki i miałem prąd. Dom były to
    wtedy zaledwie mury chyba więc podłączałem się z początku prowizorycznie
    przedłużaczem pod licznik jak potrzebowalem prądu. Jak już był dach i okna,
    zrobiłem instalacje,zamontowałem rozdzielnie w garażu i wtedy zakopałem
    kabel od skrzynki z licznikiem do rozdzielni. Budowę skończyłem, przed
    odbiorem musiałby geodeta, pokazałem mu gdzie jest zakopany kabel, naniósł
    na mapy, zrobiłem odbiór domu i tyle. Jakie uzgodnienia i papierologia? ZE
    nie obchodzi kompletnie co mam za skrzynką z licznikiem.