  • Data: 2009-12-17 08:08:03
    Temat: Re: Warunki zabudowy
    Od: arch <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No to ja się odniosę....
    Sam pracuję w Starostwie i zajmuję się wydawaniem pozwoleń na budowę.
    I również projektuję.
    Zapytałeś mnie o to, które starostwa wydają pozwolenia na budowę bez
    przedstawienia ostatecznej decyzji o warunkach zabudowy. Daleki jestem
    od donoszenia ale aby cie usatysfakcjonować podam przykład pierwszy z
    brzegu: ja obsługuje filię starostwa w jednej z najlepiej zarządzanych
    gmin w Polsce, konkretnie w mazowieckiem, siedziba wydziału
    architektury znajduje się w innym mieście i tam również sa ludzie,
    którzy wydają pozwolenia na budowę dla innych gmin powiatu. I właśnie
    wsród tych ludzi znajduje się jedna czy dwie osoby, młode osoby, bez
    wielkiego doświadczenia, które niestety popełniają sporo błędów
    merytorycznych podczas postepowania dotyczacego wydania pozwolenia na
    budowę. M.in. nie wymagają ostatecznych decyzji załączanych do wniosku
    o pozwolenie. Przy rozpatrywaniu wniosku popełniaja jeszcze inne
    błędy, ale tak jak napisałem wczesniej, nie jest to moja sprawa.
    Pierwsza kontrola wykaże uchybienia.
    Zresztą z samymi starostwami jest różnie. Mam kontakt z róznymi
    projektantami i inwestorami, którzy działają na różnym terenie i wiem,
    że urzedy mają rózne wymagania co do wymaganych dokumentów składanych
    z wnioskiem o pozwolenie. Te róznice wynikają z niewiedzy, róznic w
    interpretacji przepisów ale także z wniosków pokontrolnych.

    Rzeczywiście poziom wiedzy (czy raczej niewiedzy) jest wśród
    niektórych tu piszących porazający. Post Wiliama B. o kartce w kratkę
    mnie zdołował i nawet nie chciało mi się na to odpisywać....ale skoro
    juz to Wiliamie drogi....:na kartce w kratkę nie, bo tak mówia
    przepisy zawarte w odpowiednich rozporządzeniach, uchwałach, ustawach
    itp. które wprowadzili w życie posłowie, których m.in. i ty
    wybierałeś.

    A do Niemanda: napisałes: "prosze o podanie w jakich starostwach nie
    wymagaja uprawomocnienia
    decyzji, jest to powazne uchybienie prawa, nalezy o tym powiadomic
    Ministerstwo Infrastruktury". Pouczając tutaj wszystkich, tak jak
    napisałem we wczesniejszym poście, niestety wykazałes się niewiedzą.
    Nie neguję tego, że jest to uchybienie ale piszę po raz drugi: inny
    organ zajmuje się kontrolą wydziałów architektury w starostwach. Jeśli
    nie wiesz jaki to informuję: Wojewódzki Inspektorat Nadzoru
    Budowlanego.

    Do postów pozostałych nie odnoszę się bo, z całym szacunkiem, nie ma
    do czego.

    pozdr