    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wełna ECOSE
    Date: Sun, 16 Oct 2011 05:12:01 -0700 (PDT)

    On 16 Paź, 00:36, "Kris" <k...@W...PL> wrote:

    > Tak jakoś przypadkiem zauważyłem że ci którzy mają swoje domy powprowadzane
    > do magicznego OZC jakoś boją się danych w PLN pokazywać;) A w ich
    > sytuacji(OZC) to banał-klikasz i pokazujesz oszczędności;)). Jak ktoś
    > dociekliwy to poszuka: pytałem czas jakiś temu chyba Adama (ma chałupę w OZC
    > dokładnie wprowadzoną) aby podał symulacje dla graf i went. Odpowiedzi brak.
    > teraz dla wełny padają straszne 13%- a w PLN ile to wyjdzie to już nikt nie
    > ma odwagi z OZC odczytać. A przecież nie zarabiamy w % tylko w PLN. To samo
> [...]

    Przeciez podawalem calkiem niedawno te wyniki - w dodatku dla roznych
    wersji ocieplenia :)
    Ostatnio skorygowalem wentylacje (bo wczesniej zakladalem 400m3/h a w
    praktyce srednio wentyluje 150m3/h) i wynik wyszedl ok. 16 tys kWh dla
    grawitacyjnej, 15 tys kWh dla mechanicznej (przy 400m3/h) i 12 tys kWh
    dla mechanicznej (przy 150m3/h).

    Dach to u mnie 15% z ogolnych strat ciepla. Ale co tak naprawde daje
    taka wiedza pytajacemu o procent ucieczki przez dach ?;) Jakbym mial
    15cm welny to by to bylo juz 40-50%. Napisalem ze mam 15% to sobie
    ktos pomysli "eee tylko tyle ucieka przez dach - to nie ma sensu
    ladowac w jego izolacje", a tyle to ucieka ale w dobrze zaizolowanym
    dachu (30cm welny 0,035).
    pozdr.

    --
    Adam