    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wełna , wełna , wełna ...
    Date: Sun, 19 Aug 2012 00:02:14 +0200

    >niemilosiernie, po prostu trudno go zniesc, ale rzeczywiscie uklada sie i
    >tnie jak materac. Niemal zadnego trwalego odksztalcania. Na Twoim miejscu
    >nie zalowal bym na ocieplenie dachu, bo tanimi welnami nie uzyskasz ani
    >szczelnosci, ani pozostalych parametrow.

    Szczerze mówiąc w moim mieście mimo że jest wiele sklepów to nigdzie nie
    uświadczysz Megarocka ...
    Nawet hurtownie które teoretycznie powinny mieć tą wełnę (są na liście
    Rockwoola) nie mają tej wełny , a nawet w większości nie są zainteresowani
    jej sprowadzeniem ani sprzedażą.
    Nie chcą bo chcę za mało (około 300m2 , najlepiej połowa 12cm i połowa 15cm)
    a oni by chcieli abym zamówił po 6 palet z każdego rozmiaru ...
    Ci którzy już "mogą" dają takie ceny że aż się odechciewa (17-18zł) za m2 za
    15cm i mówimy tu o wełnie 0,039 ...
    Dodatkowo także za transport ....

    Szczerze mówiąc odechciewa mi się Rockwoola i coraz bardziej skłaniam się ku
    wełnie Pink ...

    Co do Pinka to zrobiłem rozeznanie i wełna Pink jest produktem gigantycznego
    koncernu Owens Corning i jest to normalny produkt sprzedawany na całym
    świecie ...
    Produkty koncernu (nie tylko wełna) weszły do Polski w 2010r. i
    dystrybutorami tych produktów był Obi i jeszcze jedna firma ...
    Co do ceny zapewne Obi ma cenę dumpinowową bo drugi sprzedawca sprzedaje tę
    wełnę już w innej cenie ...
    A co do wełny , to spełnia one wszystkie normy i itd i niczym nie różni się
    od innych wełn ...
    A z tego co wyczytałem to właśnie ten koncern wynalazł wełnę szklaną i
    zaczął ją produkować około 50 lat temu ...
    Po prostu wygląda że Obi sprowadza tego gigantyczne ilości na całą Europę ,
    więc ma super ceny ;)

    A co do wełny to poczytałem i czytałem opinie ludzi którzy ją stosowali i
    porównywali i nie odbiega jakością niczym a nawet wiele innych wełn innych
    producentów (o tych samych parametrach lub zbliżonych) jest gorsza od Pinka

    Co do Pinka , mam na poddaszu położone na legarach kawałki o grubości 5cm i
    10cm i nie mam do tej wełny zastrzeżeń , sprawdzałem i położona rok temu
    wełna trzyma swoje rozmiary ...