    From: "J23" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wentylacja grawitacyjna
    Date: Sat, 21 Mar 2009 15:09:13 +0100

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gq2ftc$6km$1@news.onet.pl...

    > jest to przedłużenie poziome kanału wentylacyjnego?
    > ile metrow? Ja musze wlasnie wykonać cos takiego
    > od komina do łazienki. Poszukałem, że dopuszcza sie
    > wykonanie takich przedłużen na odległość nie wiekszą niz
    > 2m o przekroju o 50% powiekszonym w stosunku do glownego kanalu,
    > wykonanego z blachy. Tak ze raczej chyba blache trzeba stosowac.
    >
    > Pzdr
    > Darek

    W projekcie rura fi 12cm (ja mam chyba PCV fi zewn 11cm).
    A w kominie std. 14x14. Nie pamiętam dokładnie, napewno
    powyżej 2m - może ok 3m. Z tym że nie jest to poziomo.
    Skos jest podobny do skosu dachu, więc ma przynajmniej 30st.
    Kominiarz nic nie mówił na to PCV, choć był nieco upierdliwy.
    Radził tylko ocieplić tą rurę coby się para nie skraplała, o czym
    zresztą wiedziałem, tylko jeszcze nie zdążyłem tego zrobić.
    Ale rzeczywiście z tym trzeba uważać, bo są np. przypadki
    zamurowania krokwi w kanale wentylacyjnym. Niby nic strasznego
    się nie dzieje, może trochę słabsza wentylacja. Ale co się stanie, jeśli
    ktoś kiedyś wpadnie na pomysł aby w tym pomieszczeniu wstawić
    kominek, a kanał wykorzysta na odprowadzenie spalin.
    W łazience niby może co najwyżej kiedyś wylądować jakis piecyk gazowy
    więc nawet z PCV nic się nie stanie, ale lepiej nie ryzykować.
    W przypadku stali woda tym bardziej będzie się wykraplać
    więc może warto zrobic odprowadzenie skroplin.
    (jak z piecyka gazowego)

    Pzdr
    J23