  • Data: 2009-03-15 23:03:46
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna domu - czy warto?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    gargamel wrote:

    > wybacz, ale prawidłowo wykonana wentylacja grawitacyjna daje taki sam
    > komfort w domu co prawidłowo wykonana wentylacja mechaniczna:O)
    >
    > a co do kosztów to wentylacja grawitacyjna też jest kosztowna,
    > przykład: koszt tylko jednego komina wentylacyjnego grawitacyjnego
    > jest podobny do kosztu centrali mechanicznej z odzyskiem ciepła, a
    > takich kominów w średnim domku będzie minimum dwa:O)

    pitolisz... naprawdę.

    bo do centrali jeszcze trzeba kanały, izolację, czerpnie, anemostaty, może
    GWC.

    w ekploatacji zaś wymianę filtrów, czyszczenie kanałów od czasu do czasu
    itp.

    komin zaś stawiasz i jest (hint sprawdź ile kosztuje komin prefabrykowany)

    > acha i jeszcze jedno: wybór soposbu wentylacji dokonuje się na etapie
    > projektu a nie po wybudowaniu domu po przy każdej metodzie ponosi się
    > z jednej strony koszta a z drógiej strony sie oszczędza, wiec jak się
    > to zrobi na etapie projektu to koszta są porównywalne:O)

    bezedura, chyba że chcesz wsadzić jakiś najtańśzy reku za 2000 co ma
    sprawność średnią 20%

    czyli dla mojego domu jakieś 1200 kWh rocznie. co daje mi 400 kWh energii
    elektrycznej oszczędności :)