  • Data: 2009-03-19 13:13:38
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna domu - czy warto?
    Od: "Mariusz" <m...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > pytanie jest inne, gdzie kończy sie chęć oszczędzania a zaczyna paranoja.
    Eee tam od razu paranoja. Coś co dzis jest paranoją za 10 lat będzie normą a
    za lat 20 wszyscy ci którzy nie sa paranoikami będa płacić "dodatek
    energetyczny"za nieekonomiczny (energetycznie) dom.

    > jeśłi w domu nie mamy went mechanicznej to okna nie moga nawet być 100%
    > szczelne. chyba że zamontujemy napowietrzaki.
    Reku to chyba powoli robi się standard, w domach nieco powyzej
    "minimalnej...

    "> A przy wentylacji mechanicznej nalezy dac same okna typu fix :) bo
    przecież
    > wietrzenie zaburzy pracę systemu wentylacji :), generalnei można
    > zrezygnować z okien i powiesić tylko kilka ekranów LCD lub plazmowych :)
    Nie zapominajmy, że nie mieszkamy na alasce i oprócz zimy mamy tez okresy
    przejsciowe, a nawet lato się zdarza. fajnie jest otworzyc okno i popatrzec
    na wiosenną zieleń. Fixy to bardzo radykalne rozwiżanie, BTW nie wiem czy az
    tak wiele wnoszace w kwestii energooszczedności okna. W oknie nie jest
    problemem to że się otwiera tylko konstrukcja.
    Poza tym budując nowy dom dla komfortu i wygody (niektórzy budują dla
    oszczędności, ja nie) nie warto robic jak nasi dziadkowie tylko trzeba się
    gac po nowoczesne rozwiązania: szczelne okna, reku, dobre ocieplenie itp
    itd. Wydajemy kaskę raz ale potem płacimy rachunki całe zycie co miesiąc...

    --
    Mariusz