  • Data: 2013-04-23 17:11:49
    Temat: Re: Wentylacja w łazience - lokalizacja kratki
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Boncza" napisał:
    > Czy w mieszkaniu masz jakieś urządzenia gazowe z otwartą komorą? Nie myślę
    > tu o kuchence, tylko kotle, termie itd.
    > Jeśli są, to nie możesz zamontować wentylatora. Dotychczasowe
    > umieszczenie kratki nie musi być powodem większych problemów, pod
    warunkiem zapewnienia prawidłowego nawiewu. Sprawdź jakimś papierosem :)
    Ogólnie wentylacja grawitacyjna najwyższej kondygnacji
    jest najsłabsza, więc nie spodziewaj się rewelacji.

    Ta łazienka jest na piętrze. Na parterze (w dolnej łazience/kotłowni) jest
    kocioł gazowy, ale z rurą dwuścienną/koncentryczną, więc mamy tu do
    czynienia (wg mojej bliskiej zera wiedzy ;) ) z zamkniętą komorą spalania.
    Więc raczej nie bierzemy tego pod uwagę, omawiając górną łazienkę, prawda?
    Na parterze będzie również kominek, ale też powietrze doprowadzane z
    zewnątrz.
    Czyli raczej nie powinno być przeszkód do montowania wentylatora w odległym
    pomieszczeniu (łazienka na piętrze), prawda?

    Bardziej się obawiam, czy przy takim układzie obiegu powietrza:
    http://oi38.tinypic.com/24wtxte.jpg
    (zakładam, że "czerwonej" kratki już nie będzie; z "zielonej" powietrze
    kierowane bedzie bezpośrednio do komina) wydajność wentylacji będzie
    wystarczająca?
    Fachowcem nie jestem, ale jakoś mam opór wewnętrzny przed kierowaniem
    powietrza "w dół", a potem dopiero do komina...
    Zasadne obawy? Czy będzie OK?