  • Data: 2009-04-16 09:10:09
    Temat: Re: Wesolych swiat drodzy grupowicze. [ot]
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gs6h5j$4ik$1@news.onet.pl...

    > choćby kolega Ghost.

    Ghost jest mistrzem krotkiej puenty. Krotko pisze, ale rzeczowo i jest
    wymagajacy. Powiedzmy malo wymagajace cyniczne argumenty nie zachecaja do
    dyskusji i jestem w stanie to zrozumiec. O co chodzilo tego nie wiem, to
    jego wybor i najwyrazniej wolna wola. :-))

    > Ja mam prościej staram sie postepować uczciwie. Nie musze kombinować jak
    > coś zrobić na przekór jakiemuś wyimaginowanemu materializmowi.

    Nikt nie musi kombinowac, wystarczyc zyc normalnie. Byc uczciwym i pozostac
    soba. :-) Dzis to nie takie proste. Latwo sie zagubic, nawet w sobie.

    > i co nie masz wątpliwości? naprawdę wciąż myślisz że za ten cały syf
    > odpowiada dobry kochający bóg? Czy przyjmujesz fajne założenie że bóg daje
    > tylko dobre a złe to od człowieka czy szatana ale wtedy bóg nie jest
    > wszechmogący, bo po co pozwala na istnienie sztana lub zła. Chyba że nie
    > jest dobry tylko wredny, "ludzki". A może go niema i wszytsko jest sprawą
    > przypadków.

    Podstawa tego zagadnienia jest to, ze nasze zycie nie nalezy do nas.
    Przykladem tego moze byc kazde zdazenie jakie opisalem wczesniej. Wydaje nam
    sie, ze mamy plany i hop nikogo to nie obchodzi. Bedzie nie tak jak chcemy.
    Nie wiem jak wytlumaczyc te wszystkie rzeczy, co mysli Bog dopuszczajac do
    tego, jaki jest tego sens. Nie mam pojecia. Nasze zycie zalezy od jego woli
    czy nam sie to podoba, czy nie. Wiara w Boga i smierc Jezusa jego syna
    pozwala mi wierzyc w to, ze ma to jakis sens. Zakladam, ze jestem ulomnym
    czlowiekiem z ulomnym mozgiem, ktory nie na wszystkie rzeczy w zyciu
    znajdzie odpowiedz. Przykladem tego moze byc zagadnienie trudne do
    wyobrazenia niestknczonosci wszechswiata, latwo to sobie wyobrazic? Budowa
    swiata pokazuje jak bardzo jest skomplikowany i za razem logiczny. Korelacja
    tak wielu czynnikow zaleznych od siebie jest raczej malo prawdopodobna by
    powstala ot tak sobie. Do dzis nie rozpoznalismy tak wielu namacalnych
    rzeczy z ktorymi spotykamy sie niemal na codzien. To pokazuje jak mali
    jestesmy po mimo tej wiedzy o ktorej wspomina z fascynacja Kiki. Nie licze
    na to, ze kiedys wszystko zrozumiem, pozostaje mi wiara. Ty mozesz nazwac to
    losem.

    Konczmy ten temat Panowie.

    Pozdro.. TK