    From: AA <...@...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Wężyki w oplocie stalowym
    Date: Thu, 17 Jun 2010 00:34:30 +0200

    > Jak wygląda niezawodność w/w wężyków przy podłączeniu kaloryfera
    > łazienkowego? Czy w ogóle można nimi podłączyć kaloryfer? Może ktoś ma jakieś
    > doświadczenia?

    Trwalosc bedzie nizsza niz gdyby plynela zimna woda. U mnie wezyk
    laczacy bojlerek z bateria musze wymieniac wczesniej (do 2 lat).

    Przekonalem sie o tym mniej bolesnie niz inni, ale niewiele brakowalo:
    Cos kapalo, wykrylem ze to na laczeniu wezyka do bojlerka. Gdy ruszylem
    wezykiem, naprawde delikatnie, rozpadl sie na dlugosci kilku cm.

    BTW:

    W firmie do instalacji c.o. podlaczony jest czujnik cisnienia. Gdy spada
    za nisko lub za szybko, podejmowane jest pare czynnosci (alarm i
    ostatecznie spust wody). Ale to sie sprawdza tylko w ukladzie zamknietym.

    Mysle o czyms podobnym do domu, do wody biezacej. To juz trudniejsze
    zadanie. Ale gdyby zarejestrowac jakie porcje wody sa jednorazowo
    pobierane, to moze daloby sie wyznaczyc jakies optimum, powyzej ktorego
    automatyka by odcinala doplyw. Wtedy wyleje sie "odpowiednik prysznica"
    i po wycieku.

    Moze kiedys beda produkowane baterie, spluczki i krany informujace, ze
    uzytkownik odkrecil wode (albo ze ciecz przeplywa przez wlasciwy otwor).
    Wtedy kazdy 'nieautoryzowany' przeplyw wody na wodomierzu bedzie
    sygnalem do odciecia.

    AA