  • Data: 2013-09-15 00:26:24
    Temat: Re: Wiata lub garaż - legalnie
    Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z boku domu chcę postawić dodatkowy garaż (3 na 7 metrów). Do granicy
    >
    > działki w miejscu gdzie ma stać garaż jest 3,2 m więc wychodzi mi garaż
    >
    > prawie do granicy.
    >
    > Za płotem jest teren wspólnoty mieszkaniowej (blok wielorodzinny) która w
    >
    > sąsiedztwie ze mną ma kilka mini działek ogrodowych poszczególnych
    >
    > mieszkańców. Budynek wspólnoty jest od granicy jakieś 15 metrów.

    Do opinii powyzej dodam jeden rzeczywisty przypadek. U mnie nie ma MPZP, wiec trzeba
    sie starac o WZ. Sasiad ma przy granicy garaz, wiec wystapilem o normalny murowany
    garaz na fundamentach, analogiczny do sasiadowego i warunki zabudowy dostalem, wiec
    najprawdopodobniej pozwolenie na budowe bym dostal rowniez. Inna sprawa, ze jeszcze
    nie zaczalem w tym temacie dzialac, bo na 2 samochody podatek od nieruchomosci robi
    sie znaczny, wiec rozwazam budowle, czyli garaz drewniany bez fundamentow - na kotwy
    umocowany jedynie do gruntu. Pozwolenie na budowe i WZ (powyzej 25m2) bedzie wciaz
    potrzebne, ale gmina bedzie sie mogla wypchac, jesli chodzi o kase.

    --
    Olleo