    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 11 Feb 2015 05:21:50 -0800 (PST)
    <54d895dd$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
    <54d94488$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
    <54d9a980$0$2172$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <54da4912$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <54da51c7$0$2173$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <c...@g...com>
    Subject: Re: Wiatr hula w dachu
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 lutego 2015 13:52:22 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Myśle ze kluczowa rolę gra przy budowie pierwszego domu (czyli 99%) mechnizm
    >kupowania/budowania nie domu a marzeń. Balkon, ogródek - szczegóły techniczne >nie
    maja znaczenia :)
    Ot to. Dokładnie tak
    Żona w zeszłym tygodniu koleżankę podpytywała, która kupiła pół bliźniaka w stanie
    developerskim za 300tys.
    Budowa typowo developerska, dojazd nie utwardzoną drogą, dopiero utwardzenie obiecali
    im itp. 150tys ja bym za to nie dał chociaż lokalizacja wcale nie najgorsza. Ale
    tamta kobieta na pytanie żony czy nie żałuje zakupu odpowiedziała: że developer w
    gratisie napęd do bramy dał, barierki na balkon, i trawnik zrobił i elewację. Czyli
    to co oczy lubią a ma marginalne znaczenie dla np. kosztów utrzymania domu.
    Mój kolega który już chyba kilkadziesiąt domów wybudował i sprzedał tez wielokrotnie
    mi prywatnie mówił że ludzie oczami kupują. Stawia więc z najtańszych materiałów
    dom, ale szybko robi elewację w ładnym kolorku i równiutki trawniczek+ płot brama na
    pilota i furtka z videodomofonem. I to starczy, praktycznie nikogo nie interesują
    szczegóły ocieplenia, jaka wełna, ile styro, jak wełna ułożona.