    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Date: Tue, 9 Jul 2013 11:40:42 +0200

    Użytkownik "Bula" napisał w wiadomości grup

    > U ciebie gdybys dobrze obliczyc 2*12*magiczne 130zl = 3120, jak tylko
    > pokazesz mi gdzie jest przedszkole za 130zl za caly dzien.

    Nie za cały dzień - za 4 godziny od 13 do 17, można też od 9 do 13 jeśli
    komuś bardziej odpowiada. 100zł opłaty miesięcznej, 1zł / dzień opłaty za
    podwieczorek i 10zł / miesiąc opłata roczna za pomoce naukowe.

    > To jak nie choruja.
    > Zwykla wizyta to 100zl. Nie mowie juz o lekach.

    ROTFL "zwykła" wizyta jest _darmowa_. Te 100zł to na leki głównie na
    alergie.

    > Mala nie dawno zaczela chodzic, odpowienie buty dla ksztalotwania nogi to
    > wydatek min 130zl. A malej noga rosnie juz 3 raz zmieniamy buty. Licze, ze
    > do konca roku jeszcze 2 zmiany beda.

    > Moze w 1000zl sie zamkniemy.

    Można kupować buty nawet za 400zł za parę, albo pójść do ortopedy i
    posłuchać co ma do powiedzenia. Najczęściej wysatrczy by dziecko dużo
    chodziło boso po trawie by się stopa sama ukształtowała, w nielicznych
    przypadkach konieczne są wkładki - tak wkładki a nie od razu całe drogie
    buty.

    > Duzo mamy od znajomych, ale kazdy glupi ciuch to 20-50zl.

    Dla starszych dzieci tak, ale one tak szybko nie wyrastają. Dla rocznego za
    20-30 zł można kupić trójpak, a na promocjach w supermarketach to czasem i
    trójpak za 10zł się trafi.

    > Jak byla na mleku, bo cycki szybko sie skonczyly to 50zl szla na tydzien
    > samego mleka. A gdzie reszta.
    > Trzeba liczyc 200zl na miesiac, teraz juz mniej bo domowe obiady ida :)

    No właśnie mleko jest drogie, ale jest tylko przez chwilę.

    > Dla malucha glupia zabawka to 50zl, dobrze ze chociaz misiaki sa tanie :)

    Owszem, ale maluch nie potrzebuje nowych zabawek co miesiąc, no i każdy
    następny jest tańszy, bo większości zabawek dziecko nie zdąży zniszczyć.

    > Byly bledy w wyliczeniach i straszne masz dziwne stawki.

    Jedne błąd, co zmienia kwotę na około 12 tysięcy.

    > 1000zl za becikowego to idzie na zastrzyki i lozeczko. Naprawde

    Na jakie znowu zastrzyki?

    > zaskakuja mnie twoje rachunki.

    No to zaskakuj się dalej:

    Łóżeczko - porządne firmy drewex - 130zł
    materac kokos-gryka - 60zł,
    kołdrę, poduszkę i pościel dostaliśmy więc nie wiem ile kosztowały.
    wózek kupiliśmy bezpośrednio u producenta głęboki zamienny na spacerowy
    kosztował 499zł w sklepie był za 900zł.
    nosidełko kosztowało poniżej 200zł dokładnie nie pamiętam. Wanienka
    kilkadziesiąt.

    Łącznie poniżej tysiąca.

    Tak wiem, można kupić wózek za 2 tysiące, łóżeczko za tysiąc itd, ale po co?

    > Nawet nie sumuje bo sam zlobek to 12.000zl rocznie
    > Aha wazna rzecze - Miejsce akcji Szczecin.

    To ma znaczenie tylko w kwestii ceny żłobka i przedszkola inne rzeczy
    kupujemy głównie przez allegro, albo bezpośredni u producentów. Kaszki i
    pieluchy zależnie od miesiąca w Tsco albo w Carfurze w zależności gdzie
    akurat jest promocja.

    Pozdrawiam
    Ergie