    From: Franc <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Date: Wed, 10 Jul 2013 08:32:50 +0200
    <kqmio0$688$1@news.task.gda.pl> <kqustk$mkj$1@node2.news.atman.pl>
    <kquvei$obf$1@node1.news.atman.pl> <kr12iu$ser$1@node1.news.atman.pl>
    <kr3e5v$a0e$1@node1.news.atman.pl>
    <1czzopumxls25.1mif76d1zzvwr$.dlg@40tude.net>
    <kr3nnp$kh5$1@node1.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <krglqr$kti$1@node2.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <krharn$a5t$1@node2.news.atman.pl>

    Dnia Tue, 9 Jul 2013 17:39:35 +0200, Ergie napisał(a):

    > Nie wiedzę konieczności 9 godzin i nikt z mojej rodziny ani znajomych nie
    > posyła na tak długo dziecka do przedszkola. Nawet w tych okresach gdy oboje
    > pracujemy na cały etat nasze dzieci spędzają w przedszkolu maksymalnie po 6
    > godzin i obiady jedzą normalnie z nami w domu. Przestawiamy sobie wtedy
    > godziny pracy np. 6:14 i 9-17.
    Ja widzę i tylko dzięki temu, że jest niania to syn nie siedzi do końca.
    Sprawa prosta: z synem jedziemy na 7,30 - ja kończę pracę planowo 15,30 -
    do przedszkola dojdę z 15 minut później. To masz ponad 8 godzin. Czasami
    trzeba coś skończyć i wychodzę po 16. Masz ponad 8 godzin.
    Niania odbiera syna po obiedzie w przedszkolu i są w domu przed 15.
    Konieczność.

    > Nie rozumiem, płacisz bo lubisz, czy macie tak odległe terminy, że trzeba
    > chodzić prywatnie?
    > Moje dzieci miały już kilkukrotnie badaną krew, kilkukrotnie mocz, raz
    > badanie genetyczne, wielokrotnie USG i nigdy za żadne badanie nie zapłaciłem
    > ani złotówki.
    Akurat przy dzieciach opieka medyczna jest na medal. Nie ma problemów z
    dostaniem się na wizytę, nie ma problemów z badaniami.

    > Nie znam takiej rodziny. Poważnie.
    Ja znam i to niejedną. Jakbyśmy nie opłacali niani, to sam bym tak miał. I
    nie ma w tym tragedii, dziecaki są super zadowolone z przedszkola.

    > Wiem, że przedszkola oferują obiady więc
    > pewnie ktoś z tego korzysta, ale ja nikogo takiego nie znam.
    Co Ty gadasz za pierdoły. Obiady w przedszkolu są około 13-13,30. To jak
    nikt z tego nie korzysta?

    > W kolejności od najliczniejszych przypadków:
    > - krótsza praca jednego z małżonków (albo niepełny etat, albo praca na pełny
    > etat w szkole)
    > - różne godziny pracy - biuro 7-15 + np. sklep 10-18
    > - praca na trzy zmiany i odpowiednie ustawienie grafików
    > - praca obojga w godzinach 8-16 i korzystanie z pomocy dziadków
    > - praca obojga w godzinach 8-16 i przesunięcie godzin pracy za zgodą szefa
    > np. 7-15 + 9-17
    > - jedno z małżonków prowadzi działalność gospodarczą w domu, albo przy domu
    > - jedno z małżonków pracuje zdalnie z domu
> [...]
    Nie wymyślisz ile różnych opcji niesie życie. Nie wiem też na jakiej
    podstawie ustawiłeś klasyfikację.
    Dołoż do tego mój przypadek
    - praca na etat 7,30-15,30, żona - własna działalność od 8,30 do 16,30;
    dojeźdza do drugiego miasta. Korzystanie jedynie z pomocy niani, jedni
    dziadkowie są o 130 kilometrów od naszego miasta, drudzy dziadkowie to
    ludzie schorowani - nie pomogą, bo sami potrzebują pomocy.

    > Można zamiast trzech darmowych szczepionek zastosować płatną szczepionkę 3w1
    > i "zaoszczędzić" dziecku dwa ukłucia, ale lekarze nie są do końca zgodni czy
    > ta szczepionka 3w1 jest tak samo skuteczna, a że w tym wieku ukłucia nie
    > wiążą się dla dziecka z traumą to lepiej za tę kasę kupić dziecku coś
    > innego.
    Można zastosować 5w1 + żółtaczkę osobno. Kosztuje to coś koło 300 złotych
    miesiecznie.

    Widzisz, a my wymyśliliśmy, że oboje dzieci poszło do żłobka bo musimy
    pracować tak żona jak i ja. Teraz jedno jest w przedszkolu, a drugi dołączy
    od września.

    --
    Franc