    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wielkosc smietnika
    Date: Fri, 10 Dec 2010 05:58:23 -0800 (PST)

    On 9 Gru, 17:40, Kudlaty <p...@g...com> wrote:
    > Witam
    >
    > Mam maly problem ze starostwem, oraz z miejscowym planem . Nie moge
    > wybudowac budynku gospodarczego w pierwszej lini zabudowy. Czyli
    > klapa. Ale po przeczytaniu ustaw, wpadlem na pomysl na wybudowanie
    > smietnika. Teraz wlasciwe pytanie, Jak duzy moze byc smietnik murowany/
    > konstrukcja szkieletowa/wiata na odpady stale ? Czy sa jakies przepisy
    > na ten temat gdzies /w google brak/ ? Czy zalezy to od widzi mi sie
    > urzednika?
    > Macie jakies spostrzezenia.
> [...]

    Mam chyba rozwiazanie problemu na postawienie wiaty/budynku
    gospodarczego. Z pomoca przychodzi umiejetnosc czytania. A dokladnie
    zapis w ustawie prawo budowalne http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1994089
    0414
    Jest tam taki zapis art 29 ust2 pkt 16 gdzie bez pozwolenia i
    zgloszenia mozna przeprowadzic montaz wolno stojacych kolektorow
    slonecznych.
    Oczywiscie wielkosc powierzchnia jest niezdefiniowana.
    Natomiast wysokosc posadownie juz jest i w art 30 pkt 3 podpunkt b
    mamy ze do wysokosci 3 m na obiekcie budowlanym nie trzeba zglaszac
    czyli wolnosc.

    Wystarczy wybudowac konstrukcje szkieletowa nie zwiazana z gruntem do
    wysokoscie max 3m pod kolektory sloneczne. O powierzchni takiej jakiej
    chcemy zachowujac stosowny dystans od granicy tak aby nie zabierac
    swiatla sasiadowi jesli lokalizacja jest od strony polnocnej natomiast
    od strony poludniowej sami sobie zacieniacie.
    Kolektory moga byc poukladane na plasko.