eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWłączniki na schodach - używać przekaźników, czy "klasycznie"?Re: Włączniki na schodach - używać przekaźników, czy "klasycznie"?
    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Włączniki na schodach - używać przekaźników, czy "klasycznie"?
    Date: Fri, 11 Nov 2016 23:18:24 +0100

    W dniu 2016-11-08 o 09:28, Kżyho pisze:

    > Ja też nie cierpię tych wszystkich LEDowych barw. Nawet w tych ciepłych
    > 2700 K dopatruje się jednak innych odcieni i, jak podejrzewam, to co
    > widzę to również efekt właśnie niepełnego pasma światła z LEDów. Bo ono
    > nawet jak ciepłe to ma jakąś taką inną, trochę trupią poświatę.
    Oczywiście że jest niepełne, białe diody dzisiaj się robi z diod
    niebieskich które świecą w luminofor dający kolor zółty, ze stosunku
    tych kolorów wynika barwa białego światła czy jest
    ciepła czy zimna. Dlatego to światło podobnie jak ze świetlówek jest
    takie nieprzyjemne dla oka.Żarówki czy zwykłe czy halogeny dają pełne
    pokrycie pasma od podczerwieni aż do fioletu a nawet UV dla halogenów.

    --
    Pozdr

    Janusz_K