  • Data: 2009-05-20 20:55:29
    Temat: Re: Wnerwiająca polityka reklamówkowa...
    Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Maj, 20:32, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ale woreczki kosztują tak z 1 grosz... a nie 10

    http://www.environ.ie/en/Environment/Waste/PlasticBa
    gs/News/MainBody,3199,en.htm

    Tu, w Irlandii, opłata za jednorazówkę jest narzucona przez rząd i
    wynosi 22 centy. To nie jest cena woreczka - to opłata środowiskowa. W
    artykule, który przytoczyłam, podano, że wprowadzenie tej opłaty w
    2002 roku spowodowało spadek zużycia woreczków plastikowych z 328 do
    21 na głowę mieszkańca. W 1999 roku 36 % klientów używało trwałych
    toreb na zakupy - w 2003 już 90 %.

    Nie chce mi się wierzyć, że trudno zrozumieć cel wprowadzenia takiej
    opcji. Że nie chodzi tu o wnerwianie konsumentów, a o coś zupełnie
    innego.

    Ania