    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wpięcie do rury kanalizacyjnej
    Date: Sun, 10 May 2015 17:49:44 +0200

    > Obawiam się o szczelność.

    (...)
    > Co do silikonu to on się w ogóle nie klei do rur kanalizacyjnych.

    chyba mnie nie przeczytałeś, albo nie zrozumiałeś. Ja bym to zrobił tak:
    Wywiercił otwór kilka mm mniejszy niż potrzebny, np 30mm. potem
    rozgrzaną rurą, tuleją (klucz, nasadka na grzechotkę) powiększył ów
    otwór na ciepło, tak aby rozwinąć flansze, zwiększyć powierzchnie styku
    pomiędzy pionową a poziomą rurą. następnie grubą rurę trzeba posmarować
    klejem do szyb. ma on konsystencje silikonu z tuby, ale po zastygnięciu
    jest duuużo twardszy i duuuużo mocnej sam siebie się trzyma. tzn jeśli
    obsmarujesz flansze, utworzysz uszczelkę. nawet jeśli owa uszczelka z
    kleju do szyb nie będzie chciała przylegać od rury, to będzie się
    trzymać jak oring. Mało tego. jestem zdania że jeśli przed połączeniem
    dwóch rur, tą cieńką nasmarujszesz smarem (łt4), to będziesz ją mógł
    wyjmować i wkładać dalej zachowując jako tako szczelne połączenie.

    ToMasz