    From: a...@g...com
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wstawili mi okna :-)
    Date: Tue, 31 Mar 2009 13:49:40 -0700 (PDT)

    Hej!

    Gratuluje okien - ja jestem dzisiaj "po" !! :-)

    Mam bardzo podobne doswiadczenie co Jarek. Mialem w sumie 13 okien, z
    czego czesc byla skrecana do kupy na miejscu (wykusze z oknami pod
    katem 90st, fixy nad przesuwka tarasowa). Ekipa przyjechala o 9.00
    dokladnie tak jak sie umowilismy - 8 osob + szef. Na poczatku sie
    przerazilem ile tych elementow jest - przeciez to tylko pare
    okienek :P A tu jakies dziwne cuda - caly salon 40m2 mi zajeli swoim
    sprzetem ;) Najpierw wszystko rozladowali - oj musieli sie
    nagimnastykowac zeby przeniesc np. rame 260x230 przez otwor 90x220 i
    to jeszcze w gaszczu korytarzykow (poki co mam wejscie przez garaz /
    korytarz / wiatrolap / hol ;-) Pozatym we wszystkich oknach mam pakiet
    szyb p2 - 50% ciezsze od normalnego pakietu bo to 3 szyby - ciezkie
    jak cholera :-) Poszlo szybko. Potem ekipa mnie rozbroila bo zrobila
    sobie ~15 min przerwy na sniadanie -> przywiezli ze soba nawet czajnik
    i wode ;-))) Pojedli, pogadali, przedyskutowali pare szczegolow
    zwiazanych z montazem, skrecaniem tych wykuszy etc i wzieli sie do
    roboty. Montaz standardowy - na piane. Krzemo - Ty piszesz o montazu
    trzywarstwowym - cholernie drogi (ok +2k pln w moim wypadku) i wcale
    nie jest standardem (no, murator twierdzi ze jest ;-) a poki co jest
    to zupelnie nieoplacalny i bezsensowny wydatek. Standardowy montaz "na
    piane" moja ekipa robi w 99% domach, a jest to autoryzowany serwis
    Oknoplast Krakow, robia wszystko zgodnie z normami. Jest to tez
    najwiekszy sprzedawca w moim regionie (obejmujacym ok 600-700 tys
    mieszkancow). Specjalnie przyjechalem o 9 zeby dozorowac ekipe caly
    czas ale widze, ze bylo to zupelnie zbedne - w koncu to olalem i
    poszedlem na poddasze robic swoje - tylko sluchalem calkiem madrych
    dyskusji zwiazanych z montazem i dogladalem czasem jak idzie robota :)

    Kiki - normy mowia o kotwach co 70 cm, czyli na wspomniane okno
    (drzwi?) 270cm. wysokie wystarcza 4 kotwy. Ty piszesz o 10-11!! Bez
    jaj. Mi w najwiekszym oknie przesuwnym o wysokosci 260cm dali 7 kotew
    i jest to i tak znacznie powyzej normy. Oprocz tego po 4 kotwy na dole
    i u gory. A oprocz tego "gratis" dostalem profil poszerzajacy (10cm)
    pod drzwi tarasowe ze wzmocnieniem stalowym, na ktorym opiera sie
    okno. Ma chyba dwa lub trzy komory no i da sie jeszcze do niego (a pod
    okno) dosunac ladnie styro :)

    Moje okienka zostaly wyprodukowane w Oknoplast Krakow, czyli na
    profilu Veki. Ilosc "indywidualnych" (z numerem seryjnym, dokladna
    wielkoscia konkretnego okna etc) dokumentow, ilosc naklejek na oknie z
    tez indywindualnymi cechami kazdego okna, hologramy gwarancyjne z
    kodami kreskowymi, podpis / numer kontrolera jakosci na kazdym z nich,
    dokladne informacje od producenta szyb o zastosowanym pakiecie
    szybowym utwierdzilo mnie, ze wybor tego producenta byl trafiony w
    100% i dam sobie glowe sciac, ze nikt tam nie oszczedza na jakichs np.
    glupich wstawkach stalowych do profili :) Gdyby cos bylo nie tak - mam
    10 lat gwarancji.

    A Ty kiki gdzie kupowales te swoje okna ? Jezeli byles przy produkcji,
    to przypuszczam ze byl to oknopipidowa s.c. Trzabylo wybrac duzego
    producenta i nie mialbys takich doswiadczen :)

    A wracajac do montazu "na piane" to nawet ja sam osobiscie ~10 lat
    temu zamontowalem okno w moim pierwszym biurze na pianke chociaz
    mialem zerowe doswiadczenie. Wykulem otwor, kupilismy w Castoramie
    okno takiej samej wielkosci (to byl jakis standard) i zalozylismy.
    Zeby bylo smiesznie mam dalej to biuro jako maly magazyn i okno tak
    jak wlozylismy - tak dalej tam sobie siedzi, nie ma zadnych pekniec,
    przedmuchow, dziur. Moi rodzice mieszkaja w bloku z oknami
    wymienianymi tez w '98 i wszystko z nimi jest OK. Takze mity o
    odspajaniu sie pianki i podwiewaniu wiatru to jakas kolejna abstrakcja
    Kikiego :) Kiki - jakie masz szyby / profile u siebie ? To, ze przy
    oknach czuc chlod (nawet jak sa 100% szczelne) to jest zupelnie
    normalne zjawisko, ktore da sie udowodnic naukowo ;)

    Podsumowujac.. Moja wiara w fachowcow nie zostala nadal zachwiana.
    Caly montaz przebiegl bardzo sprawnie i bardzo profesjonalnie. O 15
    ekipa pila juz pozegnalna kawke, a ja z przyjemnoscia podpisywalem
    protokol odbioru ;-) Potem na spokojnie usunalem wszystkie folie
    ochronne i nie zauwazylem ani jednej ryski. Tylko na jednej klamce -
    jutro idzie do wymiany :)

    No, trzeba sie teraz przyzwyczaic do nowego wygladu domu. Poki co
    orzech nie pasuje ni cholery do golych porothermow, a i wykusze sa
    smiesznie wysuniete do przodu (docelowo "skroca sie" o 20cm bo
    przyjdzie ocieplenie) :-)

    Takze Jarek -> mozemy spokojnie wypic piwko i isc spac :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.