    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Date: Wed, 15 Apr 2015 13:59:54 +0200

    dyskusyjnych:552e5115$0$2202$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Nie będę się upierał. Być może rzeczywiście ten beton komórkowy jest tak
    > prosty w układaniu. widziałem jednak już tyle profesjonalnych budów, gdzie
    > ściany rozjeżdżały się i było potem: "to się nadrobi tynkiem", że jestem
    > ostrożny w twierdzeniu, że murowany też da się budować łatwo i dokładnie.

    Dwa słowa kluczowe:
    - "profesjonalny" - im się po prostu nie chce bo oni wiedzą że za chwilę
    ktoś to tynkiem nadrobi. Jak robisz dla siebie to nie ma powodu bloczki
    rzucać byle jak, a można je po prostu położyć jeden na drugi licując
    krawędź.
    - "murowane" - idealne murowanie to faktycznie problem - 1-1,5 cm półpłynnej
    zaprawy sprawia że cegła czy pustak mają tendencję do pływania. Murujesz
    trzy rzędy wyżej a ten dolny ucieka. Natomiast w przypadku klejenia
    kładziesz bloczek i on leży. Zawsze płasko. Jeśli tylko wypoziomowałeś
    pierwsza warstwę to choćbyś się starał nie położysz kolejnej krzywo.

    Dlatego do samodzielnego budowania IMO tylko albo drewno albo beton
    komórkowy.

    Pozdrawiam
    Ergie