  • Data: 2015-05-07 23:03:37
    Temat: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 7 maja 2015 12:52:45 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Fakt, ale chyba nie o tym dyskutujemy. Zwykle GWC to kilka m3 żwiru
    > zasypanego w ziemi, albo kilka rur PVC fi 160 po kilkanaście mb każda.

    Alez wlasnie dyskutujemy o tym czy cos o mocy ~1kW jest w stanie schlodzic
    skutecznie chate :) Przynajmniej kilka osob z forum muratora to ma - milosnicy
    rozwiazan energooszczednych. Wszyscy jak jeden maz twierdza, ze to sie po
    prostu nie sprawdza. Nic nie schladza. Dokupuja zwykle splity i tyle :)
    Nie sadze, ze klamia - gdyby klamali to raczej w druga strone, nie chcac sie
    przyznac do porazki (wydania ~3-5k na calosc bez efektu).

    > To o czym piszesz to owszem ma szansę działać (sam to nawet kiedyś
    > liczyłem), ale po pierwsze jest droższe a po drugie wymaga pompki. De facto
    > to już DZ pełną gęba, a nie tana popierdułka będąca dodatkiem do wentylacji.

    Ja wiem czy drozsze? Moim zdaniem to najprostsze, najtansze i najbardziej
    higieniczne GWC jakie istnieje :) 100mb rury 200 pln, glikol do tego z 100 pln.
    Plus koszt zakopania i niestety chlodnicy - ok 2k pln. Az takiego kosztu to
    nie ma - ale jak jest zero efektu to kazdej zlotowki szkoda :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.