    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyborcy zadecydowali że chcą podatku katastralnego.
    Date: Tue, 11 Oct 2011 10:13:00 +0000 (UTC)

    4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A nie napisałem? Przeczytaj jeszcze raz.

    > To teraz policz sobie ile podatku zapłacisz przez 33 lata od pierwszego roku
    > zamieszkania.
    > Załóżmy, że zbudujesz dom za 500tys zł. Za okres 33 lat suma podatków
    > wyniesie 105tys zł.
    > Po 33 latach pasowało by już przeprowadzić jakiś poważniejszy remont co nie?
    > Zamiast mieć
    > kasę na remont będziesz musiał sprzedać ruderę bo kasę zabrał rząd.

    > I w taki oto sposób tłumaczysz sobie że sytuacja w naszym kraju jest
> [...]
    To może Ty policzysz ile razy można mieć świetne wakacje nie budując domu.
    Policz też ile mniej musi pracować ktoś kto nie ma zapędów na posiadanie
    bezużytecznej rzeczy jaką jest dom z działką. Bezużytecznej bo koszt związany
    z jej posiadaniem jest tak wysoki że trzeba pracować nie 8 a 12 godzin
    dziennie. W efekcie korzysta się w dużym domu z dwóch miejsc. Sracza i jednego
    z mniejszych pomieszczeń w którym stoi łóżko o powierzchni 4m2. Koszt
    posiadania domu to nie tylko podatek katastralny. To spłata złodziejskiego
    kredytu. Dlaczego nie drzesz papy że weźmiesz 200 tysięcy a oddasz 400. To o
    sto tysięcy więcej niż podatek przez 30 lat. Dolicz koszt dwóch samochodów. W
    mieście rodzina może opękać przemieszczanie się jednym. Mało jest domów
    jednorodzinnych w centrach miast. Większość teraz buduje się daleko od nich.
    Codziennie zamiast 10 kilometrów trzeba przejechać 40. to albo 1 litr paliwa
    albo 4 litry. W pierwszym przypadku to niecałe 40 tysięcy przez trzydzieści
    lat w drugim 150 tysięcy w tym samym czasie. Jak już na to wszystko zarobisz
    to w wieku sześdziesięciu lat dostaniesz zawału albo wylewu bo będziesz ponad
    miarę wyeksploatowany i cie zakopią. Startujesz w wyścigu o bycie najbogatszym
    na cmentarzu? W Polsce nie wygrasz. Nikt nie pobije jednego łódzkiego
    fabrykanta. Ma na cmentarzu grób wielkości sporej kamienicy. Ze`spółdzielczego
    można wyeksmitować. Tak ale tylko w szczególnym przypadku. Za to komornik nie
    wejdzie w nim na hipotekę, jak się spali to dostaniesz inne, tak samo przy
    wynajmowanym.