    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 22 Mar 2019 23:44:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wykonanie Ocieplenia wlewacji wraz z tynkiem
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 22 marca 2019 16:27:05 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Jasne. Nie tylko nauczycielowi, ale każdemu, kto uważa swoje zarobki za
    > niewystarczające. I niekoniecznie klejenie ociepleń, tylko cokolwiek, co
    > rynek doceni.

    Świetnie. Dajmy na to nie wystarcza Ci do pierwszego. W okolicy akurat
    jest ogromne zapotrzebowanie na rzeźników, płacą 30 EUR/h. Rzucasz
    wszystko i zostajesz rzeźnikiem?

    > A jak (jeśli) za 20 lat zacznie brakować nauczycieli, to i
    > stawki zaczną być korzystniejsze aby ich przyciągnąć z powrotem.

    Nauczycielem człowiek się nie staje z dnia na dzień, jak to może być
    z układaczem płytek czy ocieplaczem.

    > Z mojego doświadczenia nic takiego nie wynika. No chyba, że masz na myśli
    > jakieś ciepłe posadki w państwowych urzędach, ale to akurat patologiczny
    > wyjątek.

    Sporo jeżdżę po Europie i dużo rozmawiam z ludkami. Wiem ile zarabia
    w poszczególnych krajach inżynier, lekarz, pielęgniarka, nauczyciel.
    I nie mówię tu o żadnych ciepłych posadkach po znajomości tylko normalnych ludziach.

    Żeby nie było, ja niedawno rzuciłem robotę i w tej chwili pracuję bardziej
    jako "fizyczny" niż "umysłowy". Ale powiedzmy robię coś zgodnego z zainteresowaniami,
    coś co sprawia frajdę. Będąc nauczycielem, pielęgniarzem,
    lekarzem który zarabia marne grosze nie poszedłbym np. do budowlanki,
    żeby męczyć się robiąc robotę, która kompletnie mnie nie kręci.

    L.