eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ? › Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
  • Data: 2009-02-08 20:03:03
    Temat: Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > co ciekawe to 90% firm budowlanych jest chetna na przekrety.
    > wyceny wg cen oficjalnych, robota wg cen nieoficjalnych(bez faktury).
    > znajomi teraz sa na etapie robienia ogrodzenia + kostki, kazda jedna
    > firma byla chetna na robienie bez faktury.

    Bo to przez chory system podatkowy, który zabiera 40% podatku dochodowego po
    to, by oddać jego X część jaką uda się wykazać jako koszty uzyskania.
    Gdyby tak ustalić podatek dochodowy na poziomie 5-10% jednocześnie
    wyeliminować wszelkie możliwości odliczania kosztów to uważam, że nikomu nie
    opłacało by się kombinować, a dla klienta różnica ceny Pana Ziutka, a
    uczciwie prowadzonej firmy była by niewielka.
    Do tego zlikwidować zwrot podatku VAT i obniżyć jego poziom do ok. 10%.
    Dlatego też szybko Panowie Ziutkowie zostali by wyeliminowani z rynku i
    zmuszeni do prowadzenia działalności w uczciwy sposób.
    Dzięki brakowi odliczeń uprościły by się wszelkie procedury podatkowe,
    dzięki czemu nawet Panowie Ziutkowie zaczli by prowadzić swoje interesy w
    sposób uczciwy. Naprawdę znam wielu ludzi pracujących w budwolance, ktrzy po
    zapytaniu przeze mnie "dlaczego oficjalnie nie otworzą własnej firmy,
    odpowiadają, że się boją, bo przepisy są tak popier....ne, że łatwo
    popłynąć". Kilka przykłądów ludzi, którzy popłynęli, bo nie dali sobie rady
    z przepisamy także znam.
    Niestety na takie uproszczenie nie ma co liczyć, ponieważ obecne zasady
    służą cwaniakom i krętaczom, którzy tak potrafią prowadzić interes, aby nie
    płacić podatków w ogóle.
    Co z tego mogło by mieć państwo ?
    Pewne i uczciwie płacone podatki oraz przewidywalny budżet.

    > dodatkowo sytuacja ze stawianiem garazu, przyjechala ekipa postawila
    > sciany dach, jest etap wylewek + lanie slupkow pod ogrodzenie i na pytanie
    > kiedy przyjedzie beton odopowiedz aaa to sie zobaczy.
    > efekt, godzina 23 i telefon ze moze byc beton za godzine czy moga wpasc
    > wylac wylewke + te slupki, znajomy mowi OK niema sprawy chcecie robcie.
    > przyjechal beton wylali i rozmowa normalna czemu o takiej chorej godzinie.
    > no i wyszlo ze niedaleko leja wiadukty nad autostrada to pare m3 w ta czy
    > w tamta niema dla nich znaczenia wiec bedzie taniej :)

    To to już jest typowa kradzież.

    > prawda jest taka ze wiele osob nieposiadajacych dwoch lewych rak i majaca
    > cos w glowie jest w stanie 80% prac budowlanych wykonac sama. to nie jest
    > zadna filozofia, problem jest w druga strone gdyby taki murarz mial sie
    > zabrac za cos bardziej skomplikowanego(w ta strone juz sie nie da :)

    Powiem Ci, że wśród osób, z którymi obecnie współpracuję spora część posiada
    wyższe wykształcenie, a mimo to nie wstydzili się zwolnić z budżetówek,
    zakasać rękawy, aby pracować na swoim jako zwykli robole.
    Po prostu jak ktoś ma dwie lewe ręce to będzie kiepski nieważne czy będzie
    miał wykształcenie podstawowe czy też wyższe.
    Ja kiedyś także miałem wyższe aspiracje. Jako elektronik-automatyk
    wykonywałem projekty i prace, z którymi nawet nie poradziło by sobie wielu
    magistrów, doktorów czy profesorów posiadających wykształcenie
    elektroniczne.
    I co z tego ?
    Po prostu zrozumiałem, że trzeba szukać takiej dziedziny, która zapewni
    odpowiedni dochód, a jednocześnie da jakąś satysfakcję.
    Nie powiem, bo w zawodzie automatyka także potrafiłem zarobić, ale bywało
    tak, że odbywało się to kosztem rodziny i własnego zdrowia (niespodziewane
    wyjazdy po całej Polsce, a nawet za wschodnią granicę na okres, którego nie
    dało sie przewidzieć, a do tego praca pod presją, nierzadko po kilka dni bez
    odpoczynku) i nie mówiąc już jakim zaangazowaniem czasu zarówno w pracy jak
    i po pracy w domu.