eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ? › Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
  • Data: 2009-02-08 20:25:05
    Temat: Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W firmach transportowych podstawowym kosztem jest paliwo, to tak jakby
    > towar jakiejs firmy handlowej byl tym paliwem. Calosc kosztow paliwa to
    > koszt uzyskania przychodu. Dla mnie to logiczne i osobiscie nic w tym
    > dziwnego nie widze. Faktem jest, ze skladowe ceny paliwa to akcyzy i
    > podatki, a tylko czesc z nich mozna odliczyc. Bezposrednio tylko VAT.
    > Pewnie calkowita przebudowa systemu byla by dobra, ale i nie prosta. VAT i
    > akcyzy to przepisy rowniez UE, na reszty nie ma zgody co do
    > sprawiedliwosci spolecznej. :-) I dalej bedzie jak bylo.

    Ale ten koszt i tak jest zaszyty w cenie usługi, czyli i tak to klient za
    niego płaci. Będzie też płacił jak firma nie będzie miała możliwości
    odliczania.
    Jeżeli nawet klient będzie musiał teraz zapłacić więcej o odliczany
    wczesniej VAT to i tak usługa będzie tańsza, bo będzie tańszy podatek
    dochodowy i VAT także. O dziwo państwo i tak dostanie swoje pieniądze -
    tyle, że inaczej rozłożone w podatkach, a przedsiębiorca straci możliwość
    kombinowania. Od tej pory nie odliczy sobie jako kosztów użytkowania pojazdu
    do celów prywatnych czy narzędzia potrzebnego do wykonywania swojej
    działalności. Poza tym uproszczone zasady spowodują, że tańsze będą usługi
    księgowania oraz rozliczania wewnątrz i na zewnątrz firmy.
    Poza tym VAT będą płacili wszyscy konsumenci także i ci prowadzący firmy, a
    odprowadzać go będą do budżetu państwa producenci towarów i usług. Odliczać
    VAT można by było tylko i wyłącznie od towarów i usług podlegających dalszej
    odsprzedaży.

    Proste, jasne i czytelne zasady. Brak możliwoci kombinowania. Jednakowe
    zasady dla wszystkich i równy start każdego przedsiębiorstwa spowoduje, że
    podmiotem konkurencyjności tych przedsiębiorstw będzie jakość usług oraz
    produkowanych produktów, a nie cwaniactwo fiskalne.

    Przy obecnych zasadach przedsiębiorstwa potrafią nawet w sposób sztuczny
    robić byle jakie zakupy, aby uchronić się przed progami podatkowymi. Jak dla
    mnie jest to chore w całym tym systemie podatkowym.

    > A tego okresu nie pamietam. :-)

    Ja chyba także nie jestem aż tak stary ;)))