    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Date: Tue, 16 Dec 2014 14:35:59 +0100
    <m6cf8o$skm$1@dont-email.me> <m6cjp3$dlg$1@speranza.aioe.org>
    <m6d4bo$nmc$1@dont-email.me>
    <3...@g...com>
    <m6eg7a$7h0$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <m6ekj6$7ub$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <m6eqh3$imb$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <m6evvu$oie$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <m6met0$ic8$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <m6mq0j$vrn$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m6oqk0$7i1$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <m6p5uo$lvi$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    dyskusyjnych:98d3c49e-7c8b-42dd-858d-b049e6b9e887@go
    oglegroups.com...

    > jesli sondaz by zamówił pis byłby z złożenia niewiarygodny dla
    > mainstreamu i jako taki nie stałby sie przyczyna sledztwa.

    To jest _Twoje_ gdybanie. Gdyby z wewnętrznego sondażu PiS wyszło że coś
    jest nie tak to by zamówili sondaż w takiej firmie by jej wynik został
    uznany za wiarygodny. To raz, a dwa że na pewno w tym kraju znaleźliby
    jakiegoś prokuratora który zechciałby się zając sprawą nawet gdyby
    mainstreamowe media uznały sondaż za niewiarygodny.

    > Najłatwiej załatwic człowieka z ambicją bycia oświeconego jest powiedziec
    > mu ze teoria jest spiskowa. I niezależnie czy bedzie prawdziwa czy nie
    > bedzie jej zaprzeczał. Ja nie sugeruje spisków
    > tylko podejrzewam oszustwo.

    Wyraźnie zasugerowałeś że PSL liczył głosy i dodałeś uśmieszek. Każdy kto ma
    jakiekolwiek pojęcie (a przypuszczam że masz) wie że głosy liczy cała
    komisja więc przedstawiciele różnych partii i ugrupowań. Siłą rzeczy skoro
    PiS i PO mają największe poparcie to mają też najwięcej swoich zwolenników w
    komisjach dlatego sugerowanie że PSL liczył głosy jest szukaniem spisku.
    Głosy liczyli przedstawiciele i sympatycy _wszystkich_ partii.

    > czy wobec tego w poprzednich latach głosy takie zaniedbane, postawione
    > gdziekolwiek równiez wsparłyby PSL? Czy raczej inna partię z pierwszego
    > miejsca?

    To zależy po pierwsze od tego jakie pytanie było w ankiecie w poprzednich
    latach. Nie wiem, może było pytanie o głos nieważny a może nie. A po drugie
    od tego jak sondażownia interpoluje wyniki uzyskane w badaniu na ogół
    populacji. Metod jest wiele.

    dla przykładu na podstawie wyborów prezydenckich (bo najłatwiej to opisać)
    jeśli mamy 4 kandydatów i w badaniu uzyskamy wyniki: A 30%, B 25%, C 20% i D
    15%, a 10% odmówi odpowiedzi. Możemy tych 10% podzielić na cztery
    uzyskując: 32,5%, 27,5%, 22,5% i 17,5%. Możemy też podzielić je
    proporcjonalnie uzyskując: 36%, 27,5%, 22% i 16,5%. A możemy też wziąć pod
    uwagę dane z poprzednich sondaży (jeśli je mamy) które mówią, że np.
    zwolennicy kandydata A częściej się przyznają do poparcia, a zwolennicy
    kandydata D częściej odmawiają odpowiedzi.

    Jak widzisz już przy 10% odmów odpowiedzi pole do popisu (błędu) wynosi
    znacznie więcej niż 3 punkty procentowe podawane jako błąd sondażu. To jak
    głosy osób które odmawiają odpowiedzi są interpolowane na publikowane wyniki
    sondażu to jest tzw. kuchnia każdej pracowni. Im pracownia częściej robi
    badania tym może osiągnąć mniejszy błąd bo może się uczyć na własnych
    błędach i poprawiać algorytm interpolacji.

    W poprzednich latach badania robiła _inna_ firma. Dlatego nie można wprost
    zakładać że skoro tamte wyniki były dokładne to obecne też będą.

    > a tobie sie chyba chleb myli z kazdym pożywieniem.

    Bynajmniej. Nie znam nikogo kto całuje kiełbasę która mu spadnie na podłogę
    a kromkę chleba tak. Nie znam nikogo kto zaczynając kroić kiełbasę robi znak
    krzyża a bochenek chleba tak. Szacunek do jedzenia to jedno ale szacunek do
    chleba ma szczególne miejsce w tradycji katolickiej.

    > Dociekam zródeł tej niecheci :)

    No to Ci podałem główny powód - zrobienie Leppera wicepremierem i oddanie
    władzy w ręce ludzi tego niegodnych. Dla mnie to wystarczy.

    > Czy to obrazało czy raczej okreslało pozycje jako stosunek do komuny?
    > Popatrz historycznie na te słowa o ZOMO. Ci którzy stali tam gdzie zomo
    > zegnali potem z honorami jaruzelskiego, a druga
    > strona jednoznacznie to potępiała.

    Jaruzelski był prezydentem _mojej_ ojczyzny. Należy mu się pogrzeb z
    honorami. Nawet jeśli uważam że prezydentem był złym. Widzisz ja to potrafię
    oddzielić - pogrzeb i szacunek należy mu się dlatego że był prezydentem a
    nie dlatego że był dobrym albo złym człowiekiem.

    > Może to była stosunkowa trafna diagnoza podziału.

    Znowu próbujesz wybielać jednoznacznie chamskie zachowanie. To było zwykłe
    zwyzywanie przeciwników politycznych.

    > A to zależy co ta opozycja teraz robi.

    Nie nie zależy! Obecne czyny nie wymazują czynów z przeszłości! Jeśli ktoś
    był internowany to chamstwem jest negowanie albo umniejszanie tego tylko
    dlatego że teraz ma inne zdanie np. na lustrację. Działał na rzecz wolnej
    Polski to działał i kropka, a że każdy tę wolną Polskę sobie trochę inaczej
    wyobrażał to chyba oczywiste. Wizja Mazowieckiego czy Geremka była daleka od
    wizji Kuronia ale wszyscy działali w imię wolności naszej ojczyzny i każdy
    który to celowo umniejsza jest chamem.

    > Nikt nie neguje zasług w opozycji, natomiast oczy otwierają sie ze
    > zdumienia gdy ta sama opozycja która walczyła z komną zrobiło dokładnie
    > obrót wstecz i
    > chroni komuchów przed jakjąkolwiek lustracją, ubeków, stalinowskich
    > sędziów.

    Jaką lustracją w wykonaniu ludzi pokroju Macierewicza? W takim razie ja też
    jestem przeciw! Mimo że tak w ogólności to jestem za zarówno lustracja jak i
    dekomunizacją. Ale jakbym miał do wyboru lustracja w wykonaniu Macierewicza
    lub żadna to wolę żadną!

    > czyżby?

    Masz jakieś wątpliwości?

    > Tak mi sie wydaje.

    No to proszę nie baw się w psychologa i niech Ci się nie wydaje, bo takie
    sugestie to zwykłe oszczerstwo.

    > Jesli kaczor jest zły to tusek jest znacznie bardziej zły - a tego nie
    > usłyszałem.

    A dlaczego miałbyś usłyszeć coś o Tusku skoro sam zapytałeś o
    Kaczyńskiego??? Ja wiem, że w mediach tak właśnie wygląda debata
    polityczna - uczestnicy zamiast odpowiadać na pytanie a polityka A o którym
    jest dyskusja mówią polityk B jest gorszy, polityk C ukradł, a polityk D ma
    kochankę.

    Jeśli tego oczekiwałeś to przykro mi nie mój poziom. Pytałeś o Kaczyńskiego
    odpowiedziałem o Kaczyńskim.

    > się powtórze - głosuję obecnie na pis ale wcale nie uważam tego za
    > najlepsze rowiązanie. Mam beardziej republikanskie ciągoty, tyle ze tu są
    > pustki...

    Nie o to mi chodzi tylko o to że przeciwstawiasz Kaczyńskiemu - Tuska jakby
    to miało w jakikolwiek wpłynąć na moją ocenę Kaczyńskiego.

    Pozdrawiam
    Ergie