    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Date: Wed, 17 Dec 2014 11:13:11 +0100
    <m6mq0j$vrn$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m6oqk0$7i1$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <m6p5uo$lvi$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m6pcge$tib$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <m6pgq4$g46$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>

    dyskusyjnych:38f198ff-9c6e-4392-beec-f333a8cff813@go
    oglegroups.com...

    > no tak - głosy liczą całe komisje a wyniki w głosach nieważnych w sposób
    > jednoznacznie preferuja PSL

    Bo np. PSL ma najbardziej zdyscyplinowany elektorat i jak idą głosować to
    wiedza jak?

    > , a zaniżają którąś z partii. W 2010 ofiarą padło PO, teraz wygląda na to
    > że PIS. No to kto ma najważniejszy udział i możliwosci zamiesznia w
    > liczeniu? Ojciec dyrektor?

    Ten kto ma najwięcej zwolenników zasiadających w komisjach czyli na pewno
    nie PSL.

    > nie, wykres mówi o tym kto zyskuje na głosach niewaznych.
    > czyli przykładowo:
    > w woj. dolnosląskim waznych głosów padło 941035 (i mam to rozbite na
    > partie np psl 77942)
    > Drugim krokiem jest wyrzucenie z liczenia wszystkich komisji gdzie liczba
    > głosów nieważnych jest wieksza niz 15%. (odpowiednio 719925 i 47202)
    > Jesli wybory sa uczciwe rozrzut głosów nieważnych powinien być równomierny
    > i nie preferowac nikogo.

    Błędne założenie.

    Przypominam że to były wybory _lokalne_. Wiele osób zostało zmobilizowanych
    do pójścia na nie by odwołać (albo poprzeć) swojego wójta, burmistrza czy
    prezydenta, a w wyborach do sejmików głosowali przy okazji. Dlatego stopień
    "świadomości" wyborcy w różnych gminach był różny.

    Druga sprawa to problemy lokalne. Np. w takich Gliwicach które znam
    najlepiej bo tam pracuję od lat zarówno PiS jak i PO szkodzą miast, a
    większość obywateli głosuje na prezydenta i radnych. Ci ludzie nie mają kogo
    wybrać w wyborach do sejmiku i _świadomie_ oddają głos nieważny. Natomiast
    jeśli w sąsiednim mieście dobry prezydent będzie z którejś partii a nie
    niezależny to siłą rzeczy ta partia będzie miała w tej gminie
    nieproporcjonalnie większe poparcie. I odwrotnie zły wójt, burmistrz czy
    prezydent ciągnie swoją partię w dół.

    Podchodzisz do tej analizy ze złej strony bo patrzysz na wyniki i szukasz
    wyjaśnienia "wewnątrz" podczas gdy ono może być "na zewnątrz". Dam Ci
    przykład. statystycznie na całym świecie istnieje korelacja pomiędzy
    posiadaniem iphona a byciem nosicielem HIV. Łatwo sprawdzić że tam gdzie
    jest większa zachorowalność (Afryka) tam jest mniej iphonów.

    Czy to oznacza że iphone chroni przed HIV??? Ale patrząc na tabelkę z danymi
    o HIV i posiadaniu iphonów do tego wniosku nie dojdziesz musisz dopuścić
    jakąś zewnętrzną przyczynę - np. poziom rozwoju społeczeństwa i stąd
    wynikające poziom higieny i bogactwa.

    Dla mnie który statystyki miał tyle co nic (dwa semestry na studiach) to że
    w wyborach samorządowych rozkład głosów nieważnych nie będzie proporcjonalny
    jest oczywiste. Właśnie dlatego że to są przede wszystkim wybory _lokalne_.

    > Ewentualnie traciliby najgłupsi wyborcy - ale to musi działac stale - nie
    > moze byc tak ze najgłupsi w 2010 byli ci z PO , a teraz najgłupsi sa z
    > PISu.

    Niekoniecznie najgłupsi -jak napisałem powyżej głos nieważny można też oddać
    _świadomie_, albo dlatego że się wybory do sejmiku olało. Więc nie tyle
    najgłupsi co najmniej zmobilizowani.

    > Wychodzi ze PSL oficjalnie miał 8,28%, ale po odrzuceniu tych "niewaznych"
    > komisji wynik 6,55%. Czyli zyskał na głosach niewaznych 1,7%. Tyle to niby
    > nic - ale w skali kraju tendencje sa
    > widoczne.

    Ale te tendencje świadczą o tym, że PSL ma najbardziej zdyscyplinowany
    elektorat albo najbardziej zadowolony w gminach gdzie rządzi. W żadne sposób
    nie sugeruje fałszerstwa.

    > Widzę, oczywiscie ze widzę. Natomiast chciałbym zebys nie wciskał
    > katolikom co oni powinni sądzic o tej czy innej sprawie, stosunku do
    > chleba i zywnosci w ogóle.
    > Lepper wysypywał zboże---> zboze to prawie chleb -->katolicy szanują
    > chleb ---> katolicy beda w kontrze do leppera--->

    Jak dotąd to chyba oczywistość? Dla Ciebie nie? To proszę dwie wypowiedzi
    które google zwrócił:

    [cyt.]
    "biskup Skworc powiedział, że w imię dobra wspólnego powinniśmy odrzucać
    tych, którzy anarchizują życie społeczne i stosują dosłownie i w przenośni
    nieparlamentarne środki, by osiągnąć zamierzone, grupowe czy osobiste, cele.
    Hierarcha z mocą podkreślił też, że trzeba podnosić kruszynę chleba,
    podnosić ziarna, także te, które wyprodukował
    rolnik w ościennym kraju. - Nie godzi się więc wysypywać z wagonów i deptać
    ziarna! To jest owoc ziemi i pracy rąk ludzkich!"
    [koniec cyt.]
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/bi
    skup;skworc;wysypywanie;zboza;nieetyczne,94,0,54622.
    html

    [cyt.]
    Abp władysław Ziółek: "Nie oczekujcie mnie jednak nigdy na torach
    kolejowych, na które wysypuje się święte ziarno na chleb"
    [koniec cyt.]
    http://archiwum.polityka.pl/art/kosciol-prorzadowy,3
    92094.html

    A sam pamiętam tego sporo więcej. W zasadzie na każdych dożynkach w tamtym
    czasie słychać było głos oburzenia.

    > kaczynski jest głupi, co nalezało udowodnic.

    Nic takiego nie napisałem. On nie jest głupi on z wyrachowania (dla władzy)
    się skurwił, ale nie jest głupi.

    > Uprzejmie cie informuję ze honor jest wsród ludzi o nieco innych poglądach
    > od ciebie zarezerwowany dla ludzi honoru, przedstawicieli narodu wybranego
    > przez ten naród, a nie agentów obcego
    > państwa. Argument "konieckropka" mnie nie przekonuje.

    Dlatego nikt nie kazał Tobie ani im honorować tego zmarłego - tak samo jak
    nikt nie każe Ci płakać po sąsiedzie którego nie lubiłeś. To był pogrzeb
    państwowy. Państwo honoruje swojego prezydenta

    > Moze tobie sie kojarzy z szacunkiem to ze własne panstwo przez 25lat nie
    > potrafiło go osądzic a jeszcze zafundowało mu pogrzeb z honorami.
    > Umówmy sie, jak to widze inaczej.

    Wyobraź sobie że miliony ludzi nie chciało by pogrzeb z honorami miał
    Kaczyński. Uważasz że pogrzeb z honorami to jakaś łaska??? To się należy jak
    psu buda za sam fakt bycia prezydentem. Takie mamy zasady i obowiązują one
    wszystkich zarówno tych dobrych jak i złych.

    > Do układu ubecko-medialnego w którym tusek miał nienajmniejszą rolę.
    > To bardzo uproszczone ze układem jest SLD.

    Nie jest a było. Przypominam że chodzi o lata 90-te. Wtedy był czas by robić
    lustrację, dekomunizację i konfiskować majątki. Tusk wtedy nic nie znaczył.

    > co nie znaczy ze nie trzeba próbowac. Jeszcze ich kilku zostało...

    Jestem całym sercem za. Ale nie rękami Macierewicza.

    > Musze cie zmartwic, oni nie walczyli o to zeby komunisci mogli sie
    > nachapac, ani nie o to zeby urban brylowal teraz w telewizji, nie po to to
    > aby główny nurt medialny ustami dzieci
    > komunistycznych aparatczykom mówił polakom co maja myslec...

    ROTFL. Sprowadzasz wolność do rozliczeń. Nikt normalny nie walczył o to by
    osądzić Urbana, albo by nie mógł brylować w mediach. Nigdy nie było takiego
    postulatu. Spłycając walkę o wolnosc do rozliczeń obrażasz tych co walczyli
    o znacznie ważniejsze sprawy niż to czy ktoś będzie osądzony czy nie.

    > Kompletnie cie nie rozumiem. Bylismy zniewoleni i biedni, rządzili nami
    > komunisci. Jestesmy teraz bogatsi - co jest prosta konsekwencją zmiany
    > ustroju.

    Aby ten ustrój zmienić trzeba było wpierw odzyskać wolność.
    Pokaż mi opozycję w więzieniach. Pokaż mi cenzurę. Nie ma? Czyli to jednak
    nie tylko prosta zmiana ustroju.

    > Ale rządzą ci sami ludzie, z dopuszczeniem pewnej czesci strony
    > solidarnosciowej, tej która wyrzekła sie ideałów walki z komuną.

    To nie oni rządzą nami - to nie oni się sami wybierają. My się sami rządzimy
    za ich pośrednictwem. To my naród wybieramy swoich przedstawicieli. Nie da
    się walczyć z czymś czego już dawno nie ma. A że nie wszyscy zostali
    osądzeni to nie umniejsza naszej wolności.

    > O prawdziwej wolnosci bede mówił gdy rządzic będą ludzie dla których
    > polska racja stanu bedzie najwazniejsza.

    W takim razie jak możesz popierać Kaczyńskiego który dla własnej racji stanu
    oddał część władzy w ręce warchoła???

    > Wtedy bedziemy decydowac sami o sobie.

    Ja już decyduję.

    Pozdrawiam