eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWylewka na wjazd przed garażem - Czy robię to dobrze ?Re: Wylewka na wjazd przed garazem - Czy robie to dobrze ?
  • Data: 2009-10-09 18:54:51
    Temat: Re: Wylewka na wjazd przed garazem - Czy robie to dobrze ?
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    rrr. pisze:

    > i 2 centymetrowy styropian zatrzyma to przeraźliwe zimno i tę
    > niepohamowaną siłę natury.

    Pamiętaj, że pod wylewką masz zbiornik ciepła (ziemia o dodatniej
    temperaturze - kilkaset ton. To ciepło ucieka, jeśli przykryjesz to
    nawet niewielką warstwą stryopianu, to zatrzymasz tę ucieczkę.
    Współczynnik przewodnictwa dla piachu/gliny wynosi ok 0,8-1W/mK, a
    styropian ma 0,04W/mK. Tak więc podłoże niżej oddaje ciepło wyższym
    warstwom i jeśli tylko opóźnisz ucieczkę to nie doprowadzisz do
    zamarznięcia.

    > Jak rozumiem wg ciebie mróz działa liniowo zgodnie z siłą przyciągania,
    > bo jak ziemia przemarznie na 30cm w głąb to już nie przemarznie na 30 cm
    > w bok, co sprawi, że ten straszny mróz wejdzie pod styropian, woda
    > zmieni swoją objętość i wysadzi nam ładnie płytę łącznie z tym styropianem.

    Bredzisz. Tornad nic nie napisał o sile przyciągania. A ciepło poprzez
    dyfuzję przechodzi z obszaru cieplejszego (niższe warstwy) do
    zimniejszego (powierzchnia).

    > Grunt podloza ma zima/lato ma temperature tylko 8 st. C i przy braku
    > izolacji
    >
    > Myślę, że napisałeś długi i niepotrzebny wywód tylko dlatego, że nie
    > przeczytałeś dokładnie posta z pytaniem, a teraz próbujesz bronić
    > bezsensownej tezy.

    Myślę, że jesteś produktem dzisiejszego szkolnictwa, który maturę robił
    rysowania i robienia kanapek zamiast matematyki a zamiast fizyki miałeś
    "przyrodę". Do tego nie zrozumiałeś zupełnie tego, co napisał Tornad. I
    jeszcze chwalisz się swoją ignorancją.

    M.