  • Data: 2019-03-07 14:43:22
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 07 Mar 2019 14:30:47 +0100, Marek

    > Ok zaczynam się przekonywać.
    > Chciałabym tylko wiedzieć skąd te info w narodzie o niezdrowej
    > podłogowce w sypialni.

    Typowe urban legend. Ktoś coś palnął, być może nawet z sensem, ale do
    palnął niesteyt do debila który nic z tego nie zrozumiał, i się powieliła
    głupota i urosła niestety w siłę.

    Z pewnością wynika to z faktu, że jak wyszliśmy spod żelaznej kurtyny to
    łykaliśmy wszystko jak leci. Łącznie z podłogówką. Problem w tym, że ta
    podłogówka trafiała do mocno energochłonnych domów, bez ocieplenia na
    ścianach i suficie oraz podłodze (jeszcze teraz są tacy co twierdzą że
    styro na ściany nie dadzą, bo się z domu termos robi -- to przecież ten sam
    sort co twierdzi że podłogówka szkodzi) ludzie pompowali w podłogę 50-60sC
    swoimi węglotrutkami żeby utrzymać znośną temperaturę. No to nic dziwnego
    że były z tego kłopoty. Teraz przy najbardziej siarczystych mrozach w
    podłogę idzie 35sC a przeciętnie nie więcej niż 26-28sC.

    > Teraz mi się jeden argument przypomniał (nie mój, tylko mi sprzedany)
    > że Niemcy wycofują się z podlogowki bo niezdrowa. A oni byli liderem
    > skali w takim ogrzewaniu.

    Nadal nie wiem kto tak twierdzi. Być może wynika to z budowy domów blisko
    albo pasywnych, gdzie najkorzystniej (najtaniej) jest dogrzewać powietrze
    (pompami ciepła powietrze-powietrze vel klimatyzatorami). Ale w domach
    energooszczędnych z pewnością nikt z podłogówki nie rezygnuje, szczególnie
    na rzecz kalafiorów.

    --
    Pozdor
    Myjk