    From: "Koteczek" <n...@s...org>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Wymiana grzałki w pralce
    Date: Mon, 26 Jul 2010 14:17:17 +0200

    Maxi wrote:
    > Witam ponownie i proszę o radę. Pralka Zanussi FL503CN -wymiana
    > grzałki. Po wyjęciu grzałki (przebicie i wywalanie różnicówki) wyszło
    > razem z nią wiele "błota", tzn. takiego gliniastego kamienia. Resztę
    > wydłubałem z otworu śrubokrętem...
    >
    > Czy wystarczy takie wyczyszczenie miejsca pod grzałkę? Jak to zrobić
    > najlepiej? Czy trzeba jeszcze coś czyścić z kamienia, czy tylko ten
    > obszar grzałki? Pozdrawiam i z góry dziękuję za radę.

    raczej to beda wypelniacze dodawane do proszku do prania :-( Mialem to samo, na
    pewno nie kamien ale syf z proszkow, taki osad capiacy. Kamien to kamien,
    twardy a szlam to szlam, capi i glinka taka wlasnie.

    Myjka cisnieniowa i wymylem to na ogrodzie, bylo w okolo obudowy bebna (nie
    widac tego normalnie, trzeba rozebrac maszyne). Przy okazji wymienilem
    termostat jeden bo padl. No i ustal smrod z pralki, bakterie pewnie mialy raj w
    tym szlamie. Przeszedlem na zel do prania. Podobno w niemieckie proszki takiego
    szlamu nie maja, u nas dodaja bo kazda pani domu woli proszek marki ***** 10kg
    za 100zl, zamiast 6kg za ta sama cene ale bez wypelniacza. Moze taki mechanizm
    kieruje tymi ******** koncernami chemicznymi.