  • 1. Data: 2010-07-26 10:45:27
    Temat: Wymiana grzałki w pralce
    Od: "Maxi" <M...@o...p>

    Witam ponownie i proszę o radę. Pralka Zanussi FL503CN -wymiana grzałki.
    Po wyjęciu grzałki (przebicie i wywalanie różnicówki) wyszło razem z nią
    wiele "błota", tzn. takiego gliniastego kamienia. Resztę wydłubałem z otworu
    śrubokrętem...

    Czy wystarczy takie wyczyszczenie miejsca pod grzałkę? Jak to zrobić
    najlepiej? Czy trzeba jeszcze coś czyścić z kamienia, czy tylko ten obszar
    grzałki? Pozdrawiam i z góry dziękuję za radę.

  • 2. Data: 2010-07-26 12:17:17
    Temat: Re: Wymiana grzałki w pralce
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Maxi wrote:
> [...]
    > najlepiej? Czy trzeba jeszcze coś czyścić z kamienia, czy tylko ten
    > obszar grzałki? Pozdrawiam i z góry dziękuję za radę.

    raczej to beda wypelniacze dodawane do proszku do prania :-( Mialem to samo, na
    pewno nie kamien ale syf z proszkow, taki osad capiacy. Kamien to kamien,
    twardy a szlam to szlam, capi i glinka taka wlasnie.

    Myjka cisnieniowa i wymylem to na ogrodzie, bylo w okolo obudowy bebna (nie
    widac tego normalnie, trzeba rozebrac maszyne). Przy okazji wymienilem
    termostat jeden bo padl. No i ustal smrod z pralki, bakterie pewnie mialy raj w
    tym szlamie. Przeszedlem na zel do prania. Podobno w niemieckie proszki takiego
    szlamu nie maja, u nas dodaja bo kazda pani domu woli proszek marki ***** 10kg
    za 100zl, zamiast 6kg za ta sama cene ale bez wypelniacza. Moze taki mechanizm
    kieruje tymi ******** koncernami chemicznymi.

  • 3. Data: 2010-07-26 13:20:55
    Od: "Maxi" <M...@o...p>

    Użytkownik "Koteczek" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > pewnie mialy raj w tym szlamie. Przeszedlem na zel do prania. Podobno w
    > niemieckie proszki takiego szlamu nie maja, u nas dodaja bo kazda pani

    Dzięki za konkretną odp!
    Też właśnie zastanawiałem się, że to nie prawdziwy kamień, ale taka
    glinka...
    Wszystko jasne, tylko martwi mnie to, że jest to wokół obudowy bębna, bo nie
    miałem zamiaru go rozbierać.
    A może tylko na dole, wokół grzałki? :) Mam nową grzałkę, popatrzę i
    zadecyduję co robioć dalej. Pozdr!

  • 4. Data: 2010-07-26 13:34:48
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Maxi" <M...@o...p> wrote in message
> [...]
    > nie miałem zamiaru go rozbierać.
    > A może tylko na dole, wokół grzałki? :) Mam nową grzałkę, popatrzę i

    Uzywać Calgonu albo proszku SA8 firmy Amway - oba te środki do prania
    zamieniają sole które się wytrącają w postaci szlamu w komplesy zwiążków
    chemicznych ale rozpuszczalne w wodzie, a więc w trakcie prania są
    wypompowywane z pralek. Proponuję przeprać pralkę bez szmatek.

  • 5. Data: 2010-08-09 11:32:37
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

    >Uzywać Calgonu

    Bez sensu rada, typowo marketingowy belkot.
    Wiecej przez lata wydamy na calgon niz pozniej na taka grzalke
    czy czyszczenie. Jednak tv robi wode ludziom z mozgu.

  • 6. Data: 2010-08-09 12:14:59
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bez sensu rada, typowo marketingowy belkot.
    > Wiecej przez lata wydamy na calgon niz pozniej na taka grzalke
    > czy czyszczenie. Jednak tv robi wode ludziom z mozgu.
    no ale za to grzałka jaka czysta przy wymianie :)