  • Data: 2011-03-11 13:56:41
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10-03-2011 o 22:27:41 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Moim zdaniem zle na to patrzysz. Ewentualne nasiakanie styropianu na
    > scianie
    > to proces a nie jednorazowe doswiadczenie. Wykres pokazuje, ze styropian
    > nasiaka co bylo poddawane pod watpliwosc.
    Manie nie nasiąka bo nie ma co, trochę pary zostaje w przestrzeni pomiędzy
    kulkami al jak sam widzisz są to śladowe ilości które nie zmieniają jego
    własności
    bo właściwą izolacją jest powietrze zamknięte w kulkach.

    Co bedzie za dziesiec lat z tym
    > styropianem przeciez nie wiem.
    Nic nie bedzie, bo i co by miało być? za komuny używali już styropianu i
    jak
    dzisiaj sie coś rozwala to nadal ten styropian jest w nie zmienionej
    postaci
    chyba że gdzieś jakiś mądry dał jakiś lepik z rozpuszczalnikiem to wtedy
    go nie
    ma ale to normalne.

    Duzo zalezy od wentylacji domu i sposobu
    > zycia, a takze uzytych farb, wiec skutki nie beda takie oczywiste.
    > Mialem kiedys link do badania pod wzgledem wilgoci zdjetego ze sciany
    > styropianu po kilku latach. Wysypal mi sie system i teraz tego nie moge
    > znalezc.
    W tym wątku już ci ktoś napisał że styro i sciana były suche.

    --
    Pozdr
    JanuszK