    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Date: Mon, 14 Mar 2011 21:21:42 +0100
    <ilbqb9$6ip$1@news.onet.pl> <ilcd5n$j74$1@news.onet.pl>
    <7...@p...googlegroups.com>
    <ildrab$f5u$1@news.onet.pl>
    <0...@s...googlegroups.com>
    <ildtaf$mg1$1@news.onet.pl>
    <c...@u...googlegroups.com>
    <ilg89m$uod$1@news.onet.pl>
    <a...@d...googlegroups.com>
    <ilj7e7$dal$1@news.onet.pl>
    <0...@t...googlegroups.com>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:032d68b2-53e6-42ad-ae27-1a9add95c104@t13g2000vb
    o.googlegroups.com...

    > A widzisz sa ludzie ktorzy grzeja drozszym pradem i schodza do
    > ogrzewania do 400 pln / sezon. Wiec naprawde - to sie da :) Marek
    > Dyjor potwierdzil, ze jego obliczenia OZC sprawdzily sie w praktyce.
    > Mi tez sie sprawdzaja. Innym tez sie sprawdzaja. Wiec ja nie mam z
    > kolei powodow zeby nie wierzyc, ze moje ogrzewanko spadloby o 600 pln.
    > BTW. Mi OZC wyliczyl zuzycie ok 15 tys kWh czyli gazem - jakies 3,3k

    Max 3000. Przyjmujesz za wysoka cene gazu, nie wiecej jak 2zl/m^3. Dokladnie
    W3: paliwo 1,0310, oplata zmienna 0,3041 netto. Z VAT 1,64. Reszta to oplaty
    stale niezalezne od zuzycia. Wiec dla Twojego przpadku to 2460,- za samo
    paliwo gazowe z oplata zalezna od zuzycia. Oplaty stale to 139,- za dwa
    miesiace (VAT 23%), nie uwzgledniam bo nie maja wplywu na parametry sciany.

    > pln. Wiec domy widocznie musimy miec inne

    Inne, ale przyjmujesz zla cene paliwa. Mi zgadza sie jak drut.

    > (co zreszta mnie nie
    > dziwi ;) Gdybym jednak zrezygnowal z rekuperatora, cieplej sciany 2W i
    > innych dupereli - placilbym pewnie w granicy 4,5k pln. I Twoje zuzycie
    > dla mnie jest zastanawiajace - bo wszyscy ktorych znam, a grzeja gazem
    > - dogrzewaja na maksa w kominkach, bo gaz wychodzi ich nawet w granicy
    > 5 tys pln.

    Gdyby mieli sciany 1W to placiliby mniej. :-))
    Moj kolega ogrzewa dom LPG i za miesiac placi tyle co ja za dwa. Szacujac
    srednio, za ogrzewanie tej zimy, pierwszy sezon wyjdzie mu jakies 6 tys. zl.
    Nie grzeje kominkiem, nawet go nie ma. Podejzewam, ze Twoi znajomi maja
    jakies inne problemy z domami a nie z kwotami. :-)

    > Wiec nie wiem - moze jak zaczniesz grzac calosc, a nie gore
    > tylko do 10stC, to rachunki Ci wzrosna :)

    Z wyliczen przegrody dachu po calkowitym dociepleniu jeszcze 18cm supermaty
    lezacej w garazu wychodzi, ze istotnie zuzycie moze wzrosnac, ale juz nie
    tak duzo. Policz sam jak sie nudzisz, teraz jest 12cm lambda 0,035 i 10C
    wewnatrz. Dojdzie 18cm lambda 0,033 i kolejne 10C. Jest jeszcze dziura w
    ociepleniu i topniejacy z drugiej strony snieg - nie licze.

    > A moze masz perfekcyjnie
    > energooszczedny projekt, dobrze ulozony dom na dzialce ;) Tak czy
    > inaczej jestem pewien, ze z ciepla sciana 2W i rekuperatorem
    > oszczedzalbys pare stowek na sezon na pewno.

    Temu nikt nie przeczy. Przy cieplejszej scianie nie wyjdzie przeciez wiecej.
    Pozostaja tylko pytania innej natury.

    > Ile masz m2 scian ? Jak do tego doszedles ? :) Zalozmy ze masz 200m2.

    150m^2

    > Srednia temp w sezonie to.. niech bedzie 5stC. U masz teraz 0,3. Sezon
    > 180 dni. Teraz wiec ucieka Ci tam (zakladajac ze w srodku masz 20stC):
    > 15 (roznica temperatur) * 200m2 * 0,3(kwh/m2) * 4320 (godzin sezonu) =
    > 3888kWh. W przeliczeniu na gaz = 855 pln. Obnizajac U o polowe placisz
    > dokladnie polowe mniej (427 pln). Uwzgledniajac mostki cieplne -
    > jeszcze wiecej.

    Fakt przy cenie 1,64zl/m^3 wychodzi max 50zl.

    Jakie masz U sciany?

    Pozdro.. TK