  • Data: 2011-03-16 00:27:19
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:b56a923a-5e78-435a-92b3-6500ea14bb4b@y3g2000vbh
    .googlegroups.com...
    On 15 Mar, 21:22, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Czyli dzis nie oplaca mi sie docieplac. 150m^2 sciany po 100zl/m^2 to
    > 15000zl. Dobrze jakby wszyscy liczyli przed termomodernizacja.

    Oczywiscie, ze nie. Dlatego tym bardziej pomysl watkotworcy ktory robi
    sciane 1W (36,5) i potem pisze ze "najwyzej ja sobie kiedys dociepli"
    jest wyjatkowo durny :) Nie oplaca sie modernizowac wspolczesnej
    sciany 1W ale sciany budowane z hasiokow, pelnych cegiel i roznych
    innych dziwnych materialow w ubieglym wieku - zwykle sie oplaci. Bo
    one nie maja U=0,3 tylko np 0,8 albo i wiecej :)

    > No wiecej, ale porownawczo dla Twojego U jeszcze mniej jak 50zl/miesiac.
    > Jak
    > kogos to rujnuje i nie spi po nocach niech robi sciane 2W i wysmiewa 1W.

    Nie tak mniej, uwzgledniajac mostki moze byc nawet wiecej :-)

    > W scianie 1W wlasciwie nie ma fuszerek. Ciepla zaprawa i nie ma co
    > pilnowac.

    >Łoj odwazna teza. Jak sam pilnowales i robili z drogich systemowych
    >materialow to spoko.

    Tak naprawde ona jest prostsza w murowaniu niz co kolwiek innego i wrecz
    trudno tu o bledy. Oczywiscie jasne jest, ze jak zatrudni sie idiotow to
    spitola wszystko co sie da. Beda w ramach oszczednosci do systemowej zaprawy
    dosypywac piachu. :-)

    >Ale jak widze u mojego sasiada (jeszcze
    >nieotynkowana) sciane z porothermu 44 i wszystkie nadproza betonowe, a
    >wieniec obmurowany zwykla cegla, to mam watpliwosci do tego co
    >napisales :-))))

    Tak tylko ze to czysty idiotyzm. Za takie cos mozna tlumaczyc sie u
    prokuratora. Wience i nadproza musza byc ocieplone co najmniej w polowie
    grubosci sciany.
    U mojego sasiada sciana 3W budowana jest na przekladke. Suporeks od
    wewnatrz, styropian i polowka z zewnatrz. Dwie warstwy wyzej i jest na
    odwrot. Polowka wewnatrz, styropian i caly na zewnatrz. Kolejne dwie warstwy
    wyzej i znow zmiana. Unikneli kotwienia sciany okladzinowej drutami. :-) To
    dopiero idiotyzm.
    Inwestor jak widac nie bardzo sie znal no i ma. Trudno go winic, bo przeciez
    zatrudnil budowlancow.

    Pozdro.. TK