  • Data: 2011-03-17 09:46:07
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Mar, 21:47, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Jak liczysz? 26cm i 44cm? Ocieplenia na tej silce nie ma?

    Ale ocieplenie w silce jest w calosci poza fundamentem. Ocieplenie nie
    jest warstwa konstrukcyjna pod ktora musisz przewidziec fundament
    przeciez :) Majac lawy fundamentowe - silke mozesz zlicowac z
    zewnetrznym licem fundamentu. Porotherm 44 tez, tylko roznica wewnatrz
    wyniesie dokladnie 26 cm.

    > Nic nie wyjdzie lepiej jak Ytong. Tam sciana ma 36,5cm. A Twoja jest
    > ocieplona, wiec jakie 25cm?

    To roznica wyniesie w stosunku do mojego porothermu 11,5cm czyli
    ~7,5m2 dalej jestem "do przodu".

    > Czes pustaka wysuwa sie poza obrys cokolu, tzw. kapinos. Reszta jak piszesz
    > z ta roznica, ze stali pojdzie dokladnie tyle samo.

    Majac fundament 38cm - OK, masz racje - porotherm 44 wysuniesz z obu
    stron po 3cm, czyli te 3cm jestes "do przodu".

    O widzisz - przy okazji doszlismy do kolejnej waznej kwesti - ja mam
    sciany piwniczne z bloczka betonowego murowanego na 25cm, a nie na 38.
    Murujac z porothermu 44 raczej musisz zrobic 38cm - watpie zeby
    kierbud sie zgodzil na tak duzy "zwis" (19cm) w przypadku porothermu
    44 ? Znowu pare tysi do przodu ;)
    pozdr.

    --
    Adam