  • Data: 2010-12-29 09:35:49
    Temat: Re: Z czego sciana?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Gru, 10:16, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > To prawda. adne porothermy, maxy czy inne wi stwa. Jest to przyczynek do
    > wiania z gniazdek, wiania w samym murze, przewiewania pionowymi zamkami,
    > brak pionowej spoiny uszczelniaj cej, przemarza w rogach domu, bo przewodzi
    > zimno du o mocniej ni beton kom rkowy. Ale najgorsze jest przewiewanie
    > wiaterkiem, kt ry si wci nie w ka d dziur . I tak nie ominie

    Juz to nie raz przerabialismy.. Dobre (szczelne) zaprawy poziome +
    dobrze polozone ocieplenie (zatkane szczelnie od gory i od dolu, plyty
    kladzione na obwodke, ze szczegolnym uwzglednieniem pierwszej, dolnej
    warstwy) i nie ma prawa wiac. Mi nie wieje. Wszystkie ew. szczelinki w
    styropianie pianowalem. Nigdzie nie ma dostepnej zadnej "dziurki"
    przez ktora moglby wleciec pod ocieplenie wiatr.

    > podmurowywanie pod oknami z ytonga,

    Po co? Znacznie cieplej bedzie jak zostawi sie tam 3cm wolnej
    przestrzeni pod parapetami i calosc *dokladnie* uzupelni pianka. Samo
    okno trzeba polozyc na profilu podokiennym (kilkukomorowym). Jak ktos
    kladzie parapety na wyrownanej warstwie kleju to ten YTONG ponizej i
    tak nic nie da :) Pozatym nie miesza sie materialow porotherm<>ytong,
    bo w tym miejscu moze pekac (szczegolnie jak polozysz ciezkie okno na
    takim delikatnym ytongu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.