    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Z czego sciana?
    Date: Mon, 3 Jan 2011 00:49:08 -0800 (PST)

    On 2 Sty, 22:51, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Pytanie, ile i z jaką mocą musisz grzać, żeby te 3C odzyskać - i to tak,
    > żeby potem znowu po wyłączeniu ogrzewania tak samo długo tracił temperaturę.

    Niewazne - pytales czy dom akumulacyjny tyle traci bez ogrzewania
    (pewnie chodzi o awarie?). Odpowiedz brzmi - traci bardzo malo
    energii :) Pewnie, ze potem trzeba znacznie wiecej energii wlozyc zeby
    go "naladowac". W przyrodzie musi byc rownowaga ;-)

    > Jauć... Pisz od razu, że masz ściany półmetrowej grubości ;->

    45cm. Duzo ? Tyle, co kazdy nowoczesny murowany (i mniej niz kazdy
    przedwojenny murowany). Ciensze od wiekszosci osob ze scianami 1W z
    np. porothermu 44 (+2-3cm tynku). Takie same jak wiekszosci osob ze
    scianami 2W (bo wiekszosc daje MAXa 30-tke albo porotherm 30-stke +
    10-15cm styro, gdzie wychodzi mur 40-45cm czyli taki jak moj). Wiec
    nie wiem po co ta ironia :D

    > Przy takiej grubości to nawet pomijając pojemność cieplną - masz dużo
    > większą izolację.

    Wlasnie akumulacje mam duza przede wszystkim z uwagi nie na mury - bo
    te sa z 25cm porothermu - a jak pisalem, wiekszosc buduje z grubszych
    materialow, co przez to ze wiekszosc scian tez mam z tego samego
    materialu. Tylko pare malutkich murkow mam z BK 12cm, reszta z
    porothermu 25cm. Dodatkowo 2 x betonowe schody, 2 x grube (15cm)
    betonowe stropy po 170m2 kazdy.

    > Swoją szosą w okolicy jak z tego materiału budowali domy, to styropian
    > dawali max. 5cm.

    Z porothermu 25 ? Nie wierze :D Dawanie 5cm styro to najwieksza
    glupota jaka mozna zrobic - koszt styropianu gr. 20cm wyszedl mnie ok.
    2,5 tys pln. 5-tka wyszlaby mnie 600-700 pln. Za to siatka, klej,
    robocizna, tynki wyszly grubo powyzej 20k pln. Wiec roznica w
    ociepleniu 5, a 20cm wychodzi jak ~23 do 21,1k pln - 10% roznicy, a
    sciana z 200-300% cieplejsza (juz mi sie liczyc nie chce :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.