    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Z szacunkiem i rezerwą
    Date: Mon, 24 Aug 2020 09:43:48 +0200

    2020-08-23 o 20:28 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Jak granit, to w ogóle inna rozmowa! Ale powiedzmy sobie szczerze,
    > region z granitem jako powszechnym materiałem budulcowym, to wielka
    > rzadkość.

    Nie prowadziłem badań statystycznych to nie wiem. Sądząc po mojej
    okolicy (w okręgu powiedzmy 100 km) to powszechna sprawa. Na tyle
    powszechna, że wszystkie domy mające więcej jak 50 lat są właśnie
    granitowe. Mój dom, jak wiele innych, nie ma też fundamentów - bo i po
    co, skoro z założenia stoi na granitowej skale. Z tego powodu zresztą
    tutejsze domy bywają generatorami radonu. Z innych ciekawych materiałów
    budowlanych występuje tu także skała magmowa - też dość pospolita,
    kiedy mieszka się na wulkanie.

    > Z wapienia też się tak da. A nawet, o czym kiedyś wspomninałem, belki
    > z tego kamienia traktuje się jako futryny drzwi i okien. Granitu w
    > tej roli chyba nie widziałem.

    Z tymi futrynami to nie rozumiem o co chodzi. Poratuje kolega jakimś
    obrazkiem?

    Mateusz