    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Z szacunkiem i rezerwą
    Date: Mon, 24 Aug 2020 11:39:42 +0200

    Pan Adam napisał:

    > Kobita pokazywała mi mieszkanie po babci. Blok PRL, "wielka płyta",
    > Warszawa-Ursus.
    > Patrzę, a w kuchni płytki do wysokości ok. 1,5 metra. W jednym miejscu
    > płytki prawie się stykają, a w innym to mały palec można by w spoinę
    > włożyć. Ponadto przy samej podłodze to pod płytkami zaprawy na dłoń -
    > coś ok. 12 cm.
    > No to ja żartuję, że pewnie to robiła jakaś pijana ekipa w nocy i bez
    > światła. Niestety, okazało się, że to kładł ś.p. Dziadek mojej kobity :(
    >
    > W jednym z pokoi różnica wysokości parkietu względem poziomu kilka cm,
> [...]

    Dawno temu mieszkałem przez dwa lata w ciekawym domu. W Warszawie,
    w fabrycznej dzielnicy, mieszkanie postawione nad warsztatem. Nie
    było tam ani jednego kąta prostego, odchyłki po jakieś 10 stopni.
    Budowane na pewno bez żadnego planu, nawet sznurkiem ścian nie
    wytyczali. bo nie tylko kąty proste nie były, linie też. Ściany
    starały się być pionowe, co nie zawsze im wychodziło. W jednym
    miejscu futryna drzwi była dodatkowo odchylona prawie dziesięć
    centymetrów od pionu w bok (świetny samozamykacz wyszedł). Opowiadano
    mi przedwojenną historię domu -- tu na pewno wiadomo, że nic tam na
    trzeźwo nie budowano. Poza tym z rozmachem, nawet podgrzewana podłoga
    w łazience była.

    --
    Jarek