  • Data: 2013-06-30 21:41:44
    Temat: Re: Zadanie z fizyki
    Od: Marek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 16:23:14 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Witam!
    >

    > Znajomy nauczyciel z USA opowiedział mi wczoraj pewne zadanie pochodzące z
    >
    > konkursu dla nastolatków i podał mi je jako przykład promowania myślenia a
    >
    > nie wkuwania wzorów na pamięć. Co ważne odpowiedź nie jest oceniana 0/1, ale
    >
    > w zależności od szczegółowości za poprawną odpowiedź można było dostać 1,2
    >
    > lub 3 punkty.
    >

    > Oto zagadka w kiepskim (moim) tłumaczeniu:
    >

    > Mieszkanie jest na 10 piętrze w bloku wielorodzinnym, jest zima. W łazience
    >
    > jest zamontowany przepływowy ogrzewacz wody o stałej mocy. Jak będzie się

> [...]

    Ja znam podgrzewacze przeplywowe sterowane hydraulicznie, oraz sterowane
    elektronicznie.

    Te hydrauliczne dzialaja tak, ze, maja 3-4 stopnie grzania.
    Jak spadnie temperatura zasilania, to grzeja wiecej, jak spadnie cisnienie zasilania
    - grzeja mniej.

    Jak sie odkreci kurek, to woda jest najpierw zimna, potem ciepla.
    Ktos odkreci kurek w sasiedniej umywalce - najpierw temp. spada, potem sie wyrównuje.
    Tamten zakreci - robi sie wrzatek.
    Jak ktos spusci wode w kiblu - spadnie cisnienie - masz wrzatek, z za chwile -
    hartowanie w lodowce...

    Podgrzewacze sterowane elektronicznie daja zawsze stala temperature na wylocie.