  • Data: 2010-05-17 09:19:35
    Temat: Re: Zalanie piwnicy - jaka pompa?
    Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    z...@n...pl pisze:
    > Witam,
    >
    > Temat podejrzewam zainteresuje wiecej osob. Otoz dzieki ostatnim
    > opadom deszczu wielu osobom zalalo piwnice.
    >
    > Jesli w tej chwili jest okolo 2-4 cm wody w piwnicy to przez
    > najblizszych kilka dni dalszych opadow na pewno jeszcze jej duzo
    > przybedzie.
    >
    > Pytanie - jaka pompe mozna tutaj zastosowac?
    > Domyslam sie ze pompa musi byc pompa samozasysajaca.
    >
    > Jakie sa koszty kupienia takiej pompy? Mozecie cos polecic (firma,
    > model)?

    Jak już jest woda w piwnicy to już po zawodach.
    Cokolwiek co będzie tą wodę ciągnąć będzie dobre.

    Opisze rozwiązanie jakie jest u moich rodziców co zdaje egzamin(puki co..)
    poziom wody gruntowej, gdy nie ma zbyt dużych opadów jest mniej-więcej
    na poziomie posadzki w piwnicy.
    Jakieś 20m od domu płynie strumyk, lustro wody mniej-więcej tak jak
    wyżej, czyli posadzka w piwnicy.
    Kilka lat temu wykonana iniekcja fundamentów, czy jak to się tam zwie.
    Na nowo wykonana izolacja pionowa fundamentów.
    Nowy drenaż opaskowy na poziomie ław.
    drenaż schodzi do studni - głębokość jakieś 3m, średnica 1m
    w studni pompa z pływakiem, nie wiem jaka moc, średnica węża jakieś
    75mm, pełną studnie pompa wypompuje w jakieś 2..3minuty.
    Na rurze wychodzącej ze studni jest zwór zwrotny.

    Obecnie strumyk koło domu wylał, dom obłożony workami z piaskiem, poziom
    wody stojącej w ogródku jakieś 0,5-0,75m powyżej posadzki piwnicy.
    W piwnicy sucho, pompa w studni włącza się co kilka minut.

    Jedynie takie rozwiązanie może się do czegoś nadać.
    W żadnym wypadku nie należy pompy instalować w jakieś niecce w piwnicy,
    nie zabezpieczy to przed nasiąkaniem fundamentów i ciągnięciem wody po
    ścianach do góry.
    Oczywiście jak już jest woda w piwnych to innego wyjścia nie ma,
    wiaderka/pompa i jazda..