eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZamarzająca woda rozsadza rurę - ogrzewać grzejnikiem? › Re: Zamarzająca woda rozsadza rurę - ogrzewać grzejnikiem?
  • Data: 2010-11-22 08:18:34
    Temat: Re: Zamarzająca woda rozsadza rurę - ogrzewać grzejnikiem?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wodę wydmuchasz z rur albo kompresorem, albo odkurzaczem, który ma możliwość
    dmuchania. Odkurzacz daje niewielkie ciśnienie, ale ma duży strumień
    powietrza i jak tylko będziesz przedmuchiwał od góry do dołu, to świetnie
    usunie resztki wody. Musisz przedmuchać wszystkie odcinki, żeby mieć
    pewność, że nigdzie nie została woda. O ile rury nie są zarośnięte kamieniem
    to odkurzacz będzie lepszy od kompresora, no i zaoszczędzisz parę groszy.
    Co do mocy grzejnika to ja miałem w kiosku farelkę 2 kW z termostatem
    nastawionym na 5 stopni. Kiosk miał raptem 10 mkw i rury poprowadzone na
    ścianach. Tylko w czasie największych mrozów nastawiałem farelkę na 2 kW, bo
    przeważnie wystarczała połowa mocy. Ważne jest, żebyś dał termostat, bo bez
    niego niepotrzebnie "nagonisz" licznik. Wylot farelki nakieruj na ścianę,
    gdzie biegną rury.
    Jacek