    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Date: Sat, 9 Jan 2010 12:43:03 +0100
    <hht57f$q5u$1@news.interia.pl> <hht7of$1ijf$1@news2.ipartners.pl>
    <hht83a$4k3$1@news.interia.pl> <hhtg64$1mcc$1@news2.ipartners.pl>
    <hhtl22$3u2$1@news.interia.pl> <hhv3pr$rvp$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hhvt26$ojb$1@news.interia.pl> <hi1l4s$bnf$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hi2h9s$15a$1@news.interia.pl> <hi2msc$11hq$1@news2.ipartners.pl>
    <hi33b4$p2u$1@news.interia.pl> <hi36cu$1948$1@news2.ipartners.pl>
    <hi360u$s5h$1@news.interia.pl> <hi45tg$r07$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hi4acr$7ro$1@news.interia.pl> <hi4mrc$76q$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hi5vfr$94l$1@news.interia.pl> <hi762l$mcm$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hi7s8c$h94$1@news.interia.pl>

    news:hi7s8c$h94$1@news.interia.pl...
    > Sie uparles na te miske ryzu i dofinansowanie. Gdyby mi dofinansowali to
    > kupil bym zupelnie inny zestaw. Jak mozemy porownywac oplacalnosc
    > inwestycji w sytuacji kiedy Ty placisz tylko czesc a ja calosc?

    OK masz rację.

    > No i kosztowal pare tysiecy mniej. Poza tym ktorego plaskiego??
    > Porownujesz moj kolektor do Twojego, mozna i tak ale przestaje rozumiec o
    > czym tak naprawde rozmawiamy. Ty mowisz, ze Twoj jest lepszy od mojego a
    > ja temu nie zaprzeczam, wiec o co chodzi?? Chcesz mnie przekonac, ze
    > plaski jest lepszy od prozniowego porownujac moj do Twojego?? To bez
    > sensu.

    Nie. To jest takie porównanie przykładowe z którego widać że nie warto
    wchodzić w prózniowe.
    Jeszcze raz ci napiszę, Gdybym chciał kupić zestaw na płaskim kolektorze
    wydając tyle kasy ile kosztuje prózniowy to i tak będę miał większy uzysk
    roczny energii.

    > Ja Ci kiedys podawalem odnosniki do stron gdzie opisywano polskie testy
    > ale skutecznie je zbywales, za to podpierasz sie wylacznie danymi SPF a ja
    > mam przytakiwac. Przeciez nawet tam sa dowody na wyzszosc kolektorow
    > prozniowych nad plaskimi, no niestety sa nieco drozsze. Mam Ci wyslac
    > laurke, ze masz wydajniejszy zestaw od mojego?? No masz, niech bedzie. Ile
    > Kosztowal Twoj zestaw??

    To był akurat typowy sponsorowany test przez jednego z producentów.
    Znalazłem tam kilka bzdur i nawet chyba je opisałem.
    Jednym totalnym kłamstwem był przykład że kolektor prózniowy grzeje w
    pochmurny dzień a płaski nie działa? Ciekawe. Właśnie akurat mamy dzień
    pochmurny i na moim kolektorze jest 16stC moc oddawana do układu około 400W.
    Niewiele ale zawsze to podgrzeje wstępnie wodę które z wodociągów teraz ma
    8stC. Dlaczego napisali kłamstwo ze płaski nie działa? Wystarczy jedno takie
    jedno kłamstwo i test trafia do kosza.

    > No i tak mozemy sobie przez nastepnych kilka stron. Ja ze zrodla podaja,
    > Ty ze ktos tak powiedzial i marketingowcy a porownujemy w sumie sam nie
    > wiem co.

    Ja opisałem tylko jak to działa tak aby nie trzeba było od nowa pisać
    ksiązek do fizyki.

    > W testach SPF najlepszym prozniowym to nie przeszkadza, wiec sa lepsze.
    W testach SPF nie przeszkadza ? A oglądałes i analizowałes charakterystyki
    temperaturowe widziałeś jakie są uzyskane wartości mocy dla poszczególnych
    kolektorów?
    Proszę bardzo, wyciągnij mi jeden z przeciętnych kolektorów który tam jest
    (na te lepsze nie licz bo ceny są z kosmosu) i opisz co i jak i jak się to
    ma do stosunku cena-uzysk mocy- zwrot inwestycji.

    > I kosztowal 3500 mniej.
    Jakie 3500? mniej? Wydałes bodaj 6500zł i masz kolektor 24rurowy. Zestaw
    twój pozwala na uzyskanie 1057kWh rok
    Gdybym chciał kupić zestaw składający się z dwóch kolektorów płaskich
    umożliwiający roczny uzysk 1872kWh to wydałby na niego około 7000zł (cena z
    allegro). Uzysk roczny niemal dwa razy wyższy a zestaw droższy o 500zł. Za
    5500 kupiłbym zestaw z jednym kolektorem
    i miałbym 946kWh rocznie więc około 100kWh mniej niż z prózniowym

    Nie chce mi się więcej dyskutować. Mam nadzieję że wystarczy to aby kolejne
    osoby nie dały się nabrać na wynalazek próżniowy który tak
    naprawdę nie pasuje do naszej strefy klimatycznej.

    W tej chwili na moim kolektorze jest 17stC, sterownik pokazuje około 600W.
    A podobno w pochmurny dzień płaskie nie działają :)

    Marek