  • Data: 2009-11-23 07:33:27
    Temat: Re: Zasobnik CWU i straty ciepla
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości
    news:hecf8l$7m0$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > ale wtedy cała idea bezpieczeństwa tego kotła idzie wniwecz - nie jest
    > odcięty od pomieszczenia w który pracuje, więc po co klient ma płacić za
    > kocioł z zamkniętą komorą. To raz.
    > Dwa, że zdziwiłeś mnie tym stwierdzeniem. Nie zaproponowałbym klientowi
    > kotła z zamkniętą komorą po to by pracował jak kocioł otwarty - jak dla
    > mnie nie ma to sensu.

    Bo nie rozumiesz na czym polega różnica pomiędzy kotłrm z zamkniętą komorą,
    a kotłem z otwartą komorą.
    Mylisz pojęcia, z resztą jak większość klientów.

> [...]
    > spaliny w komin rurą fi 60 czy 80 a osobną rurą doprowadzić powietrze do
    > kotła, np przez ścianę. Często zdarza mi się tak robić właśnie by
    > zaoszczędzić klientowi na koszcie komina. Dodatkowo w budynkach
    > wielorodzinnych mamy całkowicie inny komfort wpuszczenia do komina rury fi
    > 80 lub 60 niż pchać się ze 125-ką koncentryczną. Koszt kolanek też
    > zupełnie inny. Nie cierpi też wtedy bezpieczeństwo eksploatacji a sam
    > kocioł można zabudować w szafie, a rury można rozdzielić albo adapterem
    > przyłączeniowym albo na trójniku koncentrycznym, więc dowolność rozwiązań

    Sens to jedynie ma kocioł z kominem koncentrycznym, bo wtedy odzyskiwana
    jest część ciepła, która ucieka kominem.
    Puszczanie spalin kominem i zasysanie powietrza oddzielną rurą zza ściany
    jest bezsensowne.

    > Wbrew pozorom te zagadnienia są istotne w budynkach wielorodzinnych gdzie
    > kotłownię stanowi np kąt w kuchni lub w łazience. Działam głównie na
    > terenie centrum GOPu, w centrach miast, wykonuje dużo prac w kamienicach,
    > blokach itp i szukanie tego typu kompromisów to codzienność. W budynku
    > jednorodzinnym możesz wyprowadzić cały 'wydech" przez ścianę i skrócić
    > tym samym "komin", w budynku wielorodzinnym już niestety nie i
    > przyjnajmniej wylot spalin musi iść kominem. Przez ścianę można tylko
    > ogrzewacze gazowe wyprowadzać ale na to ze względów ekonomicznych mało kto
> [...]

    Ale to piszesz o całkiem innych warunkach niż te, które omawiamy w tym
    wątku.
    Zauważ, że tutaj zabierają głos osoby budujące i użytkujące domki
    jednorodzinne.
    Oczywiście w domach wielorodzinnych kotły gazowe montowane w kuchniach czy
    łazienkach powinny posiadać komory zamknięte oraz dopływ powietrza oraz
    wylot spalin na zewnątrz. Jednak w domkach jednorodzinnych, gdzie są
    specjalnie wydzielone pomieszczenia kotłowni, w których znajdują się kotły
    oraz spora ilość dodatkowych urządzeń emitujących ciepło do otoczenia
    (zasobniki CWU, rozdzielacze, pompy, zespoły zaworów itp.) właśnie lepiej
    jest zasysać powietrze z pomieszczenia, ponieważ ta część ciepła,
    emitowanego bez potrzeby wraca do kotła, a następnie do instalacji. Ponadto
    napływ zimnego powietrza do kotłowni obniża temperaturę tego pomieszczenia i
    zapobiega niepotrzebnemu nagrzewaniu pozostałych pomieszczeń, zwłaszcza w
    okresie letnim, kiedy to ciepło jest zbędne i trzeba dodatkowej energii, aby
    się go pozbyć (klimatyzacja).