  • Data: 2020-06-04 14:25:09
    Temat: Re: Zasobnik warstwowy CWU
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-06-04 o 09:29, WS pisze:
    > Troche nie o to chodzi;)
    > Masz zasobnik np. 120 litrow, zona bierze kapiel, corka prysznic;). W warstwowym
    ciepla woda jest na gorze i stamtad jest pobierana, zimna doplywa od dolu tak, zeby
    jak najmniej mieszac i zwykla fizyka;) ciepla woda ma mniejsza gestosc, wiec jest na
    gorze i sie nie miesza z zimna... masz do wykorzystania te ~120 cieplej. Jak dolewasz
    tak, ze sie wymiesza, to braknie tej cieplej (zrobi sie letnia np. po spuszczeniu 50
    litrow), a kociol nie zdazy dogrzac, czyli potrzebujesz wiekszy zasobnik;)

    Za mało danych:
    Co nagrzewa piec ... jaki?
    Koletory? jakie?
    Znajomi mają raptem 100 l ale kocił gazowy ponas 20kW i po zmianie
    temp. kocił rusza i na biegu dogrzewa nie ma spadku (no może chwilowo w
    nieznacznym stopniu).

    Ja wrzuciłem 400 l pionowego, a i tak obawiam się że dziewczyny
    porankiem szybko się z taką ilością rozprawią ;)
    Żeby nie było grzany pompą i to nie do 65, a raptem 45-48, wiem być może
    trzeba będzie podnieść wyjdzie w praniu ;)

    Robak