  • Data: 2013-09-30 17:01:27
    Temat: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.09.2013 o 15:33 Maniek4 <r...@s...won> pisze:

    > Nie powiedzialem, ze to sie nie oplaca. Janusz zasugerowal dogrzewanie
    > podlogowka z czym ja sie zgadzam, ale trzy kolektory (jedna z bardziej
    > typowych instalacji) to malo zeby dogrzewac tym wiekszy dom.
    Dlatego ja celuję w 4 a nawet 6 :) i ustawionych bardzo pionowo, tak
    aby optymalnie grzały wiosna-jesień. Obecnie zużywam około 1700m3 gazu,
    jeżeli udałoby się mi zejść poniżej 1500 to na samej taryfie jestem do
    przodu
    co najmniej 500zł rocznie. Licząc 200-300m3 gazu daje 400-600zł razem
    900-1100 rocznie,
    dla 4 kol instalacja to rząd 8tys zł bo zrobię sobie sam, a instalację mam
    pod nie dostosowaną. Z tych obliczeń wynika że dla mnie zwrot kosztów to
    około 8 lat :)

    --

    Pozdr
    Janusz