    From: "Amir" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zawor 4d - jaki sens stosowac w instalacji CO
    Date: Tue, 28 Feb 2012 14:49:55 +0100

    > Gdybym jednak nie miał wymiennika, to zdecydowałbym się na zawór 4d
    > właśnie po to, by powrót kotła był cały czas gorący. Podłączanie
    > instalacji 'na sztywno' do kotła automatycznego jest raczej zabójcze dla
    > kotła - woda gorąca płynąca do instalacji wraca chłodna i taka wchodzi
    > przez powrót, co powoduje skraplanie się kondensatu na wymienniku i...
    > rdzę :-)

    Ale kocioł podczas sezonu wygaszam moze 3x nie więcej,
    nie wiem jaka jest temperatura powrotna, ale rura jest dosyć ciepła pod
    otuliną.

    Mimo to myślisz, ze faktycznie warto montować taki zawór w tej chwili?

    czy przez przytłumianie wody przez ten zawor 4d nie pracuje przypadkiem
    instalacja głośniej?

    Narazie woda w instalacji nie jest jakos mocno zabrudzona, a grzeję drugi
    sezon.

    pozdrawiam
    AT