  • Data: 2012-03-01 07:22:45
    Temat: Re: Zawor 4d - jaki sens stosowac w instalacji CO
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ion-forums@vblb5...

    >Wlasnie chyba nie. W opisie pisze, co stanowi komplet ale cena jest tylko
    >za sam sterownik :)

    No to nie wiem skąd taką cenę wzięli ale nie ma co się dziwić. Wystarczy
    napisać że na procesorach i już można kasiorkę trzepać.
    Ludzie pod tym względem są jeszcze jak w latach 70tych, ten procesor w
    środku w hurcie 3-4zł kosztuje a program to ja taki w ciągu wieczora
    napisałem.
    Ale wielu jest takich cwaniaków producentów i to całkiem poważnych. Np.
    zegarek do samochodu potrafi kosztować 1600zł. Są tacy co już szczytują w
    cenach do granic absurdu. Np. głowica RS232-IR do licznika ciepła kamstrup
    w której znajduje się tranzystor, fototranzystor IR i dioda LER IR oraz dwa
    rezystory, kawałek przewodu wtyczka DB9, magnesik i trochę plastiku na
    obudowę. Głowica kosztuje 970zł netto. Wczoraj taką sobie zrobiłem z części
    odpadowych jakie mi się w pracowni platają. Gdybym chciał je kupić to dycha
    by wystarczyła.

    >Co ciekawe widzialem kilka klonow ktore wygladaja identycznie tylko maja
    >rozne loga i sa w roznych cenach :)

    A może to daleki wschód i tylko brendowane są.

    Marek