    From: Slawek <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zbrojenie stropu do zalania betonem
    Date: Wed, 17 Jun 2009 13:01:17 -0700 (PDT)

    On 17 Cze, 21:32, "Marek" <m...@w...pl> wrote:
    > Chodzi mi o gięcie drutów przy ścianach. Widziałem kiedyś jak
    > wykwalifikowany zbrojarz zaginał do góry druty przy ścianach. Niestety to
    > było dawno i nie pamiętam dlaczego je zginał. Teraz buduje dom i w projekcie
    > nie mam takich szczegółów. Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego na około 0,5 m
    > gnie się druty do góry i nad ścianami przechodzą w górnej części stropu???

    po pierwsze- nie druty ale pręty
    po drugie- odginać można co drugi pręt przy podporze, aby strefa
    podporowa była zazbrojona górą, gdyż może pojawić się tam pewien
    moment ujemny. Ale to nie jest niezbędne, natomiast bardzo wskazane
    jest zbrojenie górą narożników płyty na 1/5 rozpiętości. A w ogóle to
    poletko 6,5x7,8 jest już całkiem spore jak na płytę wolnopodpartą i
    powinen być na to porządny rysunek, a nie takie wytyczne z projektu
    budowlanego.